פידברנר נשרף, ועל עוד כמה פאשלות של גוגל‬

פיד התגובות השרוף שלי‬ כבר לא עובד כמה שבועות, נאמר לי היום. אולי זה אחרי שדרוג של feedsmith או אולי השדרוג לוורדפרס 2.5. ביום שישי, אחרי שעתיים וחצי של נסיונות להגיע לאתר הבית של פידברנר התייאשתי מחוסר התגובה בשרת שם. בסוף החלטתי לבטל את פידברנר ולתת לכם לחזור הביתה לURL המקורי שפה אבל פתאום אני רואה שגם הפיד המקומי בעצמו לא מכיל בכלל אייטמים (כלומר לא אשמת FB), וזה כבר מוזר. אני אבדוק ואודיע מה קורה, אבל אין לי הסבר לזה כרגע. מומחי וורדפרס מוזמנים ליעץ.

לגבי אי הנגישות של אתר הבית שלהם, יכול להיות שמדובר בבעיה אצל הספק שלי (כי שאר העולם ראה אותו תקין בשעות שאצלי לא היתה קליטה) או משהו אחר (למעשה נראה ששרת הווב של פידברנר מתחבר TCP ואז נשאר תקוע ולא עונה לבקשות HTTP).

בואו נראה. מדובר בשירות אמריקני בעיקרו (והתקלה קרתה בשישי בבוקר – אמצע הלילה שם) וספיציפית אחד של גוגל. איך יכול להיות שהוא נופל או לא זמין לכ"כ הרבה שעות? ולמה פידברנר עדיין על שרתיו איננו מבוזר בחוות גוגל שבעולם? זו לא הפעם הראשונה שקשה לי להגיע אליו.

בלי קשר, עוד שירות של גוגל שמביא לי את החלאסטרה הוא בלוגר. עזבו שהעיצוב ברירת המחדל הוא לא משהו לרוב הבלוגים, והכותרת בALL CAPS לכל בלוג וכדומה. הבעיה העיקרית היא מערכת התגובות האיומה.
ראשית לחיצה על הלינק תקפית אתכם לדף חדש, כך שאי אפשר לגלול לפוסט שעליו מגיבים. שם מוצאים תיבה צרה של טקסט פשוט, בלי כפתורים בסיסיים כמו תיבת התגובות החמודה שלי. אחרי שכתבתם כדאי לזכור לסמן הכל וללחוץ COPY כי יבואו עוד הפתעות – צריך למלא קאפצ'ה בד"כ, גם אם אתם מחוברים (כי גוגל לא טרחו למיין שם ספאם כראוי עד היום), אפשר למלא OpenID אבל הוא תמיד נכשל לי אז הפסקתי לנסות, חלק מהיוזרים בוחרים לתת לך לענות רק אם יש לך חשבון גוגל, אחרים מאפשרים גם תגובות אלמונימיות. אם נכנסת לחשבון הגוגל שלך, הקוקי לא ישמר. אם נכשלה השליחה (למשל בכל פעם שאני משתמש באופן-ID), לחיצה על כפתור BACK מחזירה אותי לטופס ריק. נמחק שדה התגובה שערכתי לבלי שוב.
בגלל זה הפסקתי להגיב בבלוגר, וגם שני רססים שמגיעים משם פשוט בוטלו בגלל ברדק התגובות. נראה שאין אנשי שימושיות עובדים בR&D של בלוגר, כולם עובדים על החיפוש וגוגל APPS אני מניח. חבל שמזניחים מרכיב חשוב כ"כ בתמהיל המוצרים שלהם, במיוחד שעכשיו נושא הרשת החברתית מתחיל להתחזק אצלם…

וכן… למה הוורדפרס שלי הפסיק לייצר רסס תגובות?!

12 תגובות בנושא “פידברנר נשרף, ועל עוד כמה פאשלות של גוגל‬”

  1. על זה אתה מתלונן? אני כבר התייאשתי מלחפש בלוגים באתר עצמו. רק דרך גוגל. כל חיפוש באתר עצמו (בשלושה דפדפנים) מביא לדף הראשי שבו שואלים אם אני מכיר את האתר ואם פתחתי בלוג. פתחתי בלוג כדי שיעזבו אותי. עדיין לא מחפש. גוגל יצאו סופר טיפשים עם האתר הזה. פשוט נפילתי לחלוטין.

  2. גם כאן אצלך הולכות תגובות לאיבוד בגלל בעיות בשליחה. למדתי שפשוט בכל מקום צריך לעשות copy לפני ששולחים משהו מושקע.

  3. רועי: האתר לא מיועד לחיפוש בלוגים. בשביל זזה יש Google Blog search.

    אמיר: חבל שאתה אומר לי רק עכשיו! מתי אי פעם נבלעה לך אצלי הודעה? יכול להיות שאקיסמט או מישהו אכלו אותה ואני יכול להציל אותה משם.

  4. מצטער שלא היה לי פנאי לפנות אליך מיד. שירבטתי איזו תגובה לגבי חברות האינטרנט, שבטח כולן אותו הדבר, ולא תקבל שירות יותר טוב בחברה אחרת. אחרי כמה מלחמות עם פיסקאות חדשות מיותרות שרציתי למחוק, ועריכה חוזרת של התגובה, הגעתי לתמליל שרציתי לשלוח. אז, כשלחצתי על שלח תגובה, המערכת הודיעה לי שלא כתבתי תגובה, והציגה לי שוב תיבת תגובה ריקה. ניסיון לעשות back בדפדפן הוביל גם הוא לתיבה ריקה.

  5. אוקי, צודק. זה היה מצב של 3 שעות שבהן שכחתי את הבלוג במצב חצי-מקונפג, העורך של התגובות כאן הוא תוסף שנקרא TinyMCE והוא עשה את הצרות, ולכן החזרתי אותו למצבו הנוכחי (וביטלתי את האפשרויות הנוספות שהדלקתי)

  6. אוקיי. עכשיו טוב, תודה רבה.
     
    (מדוע לא יפעילו כל משתמשי וורדפרס מנגנון מעקב אחר תגובות באימייל – הרבה יותר קל לפתח דיון ככה)

  7. אני מסכים. מאוד עצוב לי בבלוגים שזה לא קיים להפסיד המשך דיונים כי אני לא זוכר לחזור ולבדוק. תיאורטית אפשר לרשום את רסס התגובות של פוסט ספציפי לקורא שלך אבל לא כל בלוג כולל את הלינק לשם בתבנית שלו, למשל התבנית הנוכחית שלי לצערי, אבל לא קיבלתי על זה בקשות בינתיים, כלומר מעטים משתמשים כזה, וזה גם גורם לכך שהבלוג שלך יהיה עמוס בהרשמות לרססים ישנים שלעולם לא יפיקו יותר פריטים נוספים, אבל הקורא יחזור ויתחקר אותם עד שמישהו ישים לב ויוריד את הרסס מהקורא. הרבה יותר מבזבז משאבים בסופו של דבר לשרת מאשר לשלוח דוא"ל, והרבה פחות נגיש ומהיר כאמצעי שיחה.

     

     

    יאללה, רצתי לעבוד.

  8. 1. Not a solution but you must be able at least to put some automatic monitor to catch such breakage earlier, don't you?

    2. I think that the "global responses RSS feed" is the best way to follow responses
     
    Amos
     

  9. עמוס, הדרך היחידה שלי לבדוק אם זה עובד היא להרשם לזה בעצמי, שזה חצי מציק כי אז אני מקבל את כל התגובות פעמיים (מייל ואז אחרי כמה שעות גם ברידר). אני מעדיף לקבל התראה כשמשהו מפסיק לפעול.

     

    ולגבי רישום לפיד כולו במקום רק בפוסט ספיציפי – יש מי שזה מתאים לו ויש מי שלא… לי לא 🙂

  10. 1. I was thinking more about something based on automatic command-line processing. A wget that runs once every few hours and sees weather there are new items in the feed, compare that to the latest item in WordPress database and warns you when something is fishy.
    2. The feed now works for me.

    Amos
     

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *