עדכון קאן: פולמן יפיק את "קונגרס העתידנים"

אוהבים את פולמן בקאן, זה הסרט שדיברתי עליו אתמול בפוסט "ואלס עם באשיר". דרך ידיעה בעין הדג, גיליתי שההפקה (האנימציונית אף היא) הבאה שהוא לוקח על עצמו היא "קונגרס העתידנים" הנהדר של סטניסלב לם, מספרי איון טיכי הנהדרים וההזויים. כבר 4-5 שנים לא קראתי אותו, וברור לי שאחזור אליו לפני שיצא הסרט הבא…

עצוב שחלק גדול מהבקורת שנשפכת על הסרט היא העובדה שהוא יצא עם כתוביות באנגלית ולא עם דיבוב (שיחסית קל באנימציה כי תנועות השפתיים הרבה פחות מפורטות מאשר בצילום), והטענה שהוא לא יצליח בארה"ב, כי כידוע האמריקקים לא אוהבים לקרוא תרגום. אני חושב שזו שטות ממדרגה ראשונה לראות סרט לא בשפתו המקורית אלא אם כן הוא מיועד לילדים לפני גיל קריאה, כי גדלתי על סרטים שאני לא יכול לדמיין אותם מדובבים.
קוריוז: הפתרון הכי מרחיק לכת לבעיה הזו היה בהפקות של לורל והארדי, שם מרגע שהתחילו הסרטים המדברים התעקש המפיק לתרגם מראש את כל סצינות הדיבור לגרמנית, צרפתית, ספרדית ואפילו הולנדית, לכתוב אותן לשחקנים מפורט להברות ואכן לורל והארדי צילמו כל סצנה בסרטים מסוימים כעד 7-8 שפות, כדי שהסרט ישלח לאירופה דובר מראש את השפה המקומית (עם מבטא גרוע, אבל זה כבר משני), לפעמים הגרסאות המיוחדות כללו גם בדיחות וכפלי לשון יחודיים לשפות המקומיות, אולי אפילו בדיחות סלאפסטיק שמתקשרות לבדיחות האלו ומדברות לסגנון ההומור המוקומי של ארץ היעד, והטענה היתה שזה אכן עזר למותג להתפס חזק ומהר יותר מהפקות שדובבו ע"י המפיצים המקומיים. מי יודע… היום אף אחד לא היה מעיז לעשות את זה.

תגובה אחת בנושא “עדכון קאן: פולמן יפיק את "קונגרס העתידנים"”

  1. אמריקאים עצלנים. אני מהרגל תמיד אקרא את הכתוביות (יכול להיות שגם זה קשור לADD), ובהקרנה בשדרות (בניזונות, אפילו לא קסאם אחד. פיתחתי ציפיות), קראתי את הכתוביות באנגלית שהיו די טובות. הסרט עצמו מדהים. מדהים. מדהים. מדהים. כל כך מדהים שהמדהים שהרגע כתבתי לא עשיתי קופי פייסט. פשוט מדהים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *