ברוז'

לפני כשבועיים ראיתי סרט מופלא ולא יצא לי לכתוב עליו ואז שכחתי ואז ראיתי אייטם על ברוז' בעין הדג ולכן נזכרתי לכתוב.

חיפשנו סרט בת"א בין כיכר צינה ללב, ענבה שהיתה איתי רצתה סרט מחמם לבבות כדי לצאת מהדכדוך ובחרנו כבר ללכת ל"החבר הכי טוב שלי" אבל א' שהיה איתנו לא דובר צרפתית ולא קורא עברית. שאלתי את מך טלפונית מה אומרים באינטרנטים על ברוז' ואחרי הצצה בעגבניות רקובות שלה משם ציטוטים של מספר אנשי ביקורת אמריקניים (מהרשת ומהעיתונות המודפסת), האתר סיווג אותו כ"קומדיה" וכולם אומרים שזה "סרט כיף", "משהו קליל לפתוח ביריות את הקיץ ולשכוח אחרי שיוצאים מהקולנוע", ואפילו "סלפסטיק אינטלקטואלי". חשבנו שזה יהיה הימור בטוח. מה שקיבלנו היה סרט דרמה עם כמה רגעים קומיים-סוראליסטיים ופה ושם קטע אקשן קצר, אבל בעיקרו זו דרמה אנושית, קצת פילוסופיה קלה ואפילו סוף קצת צפוי, אבל עדיין מרגש ובלי יותר מדי פאתוס, ולא הרגשתי שמישהו מנסה לרגש או לחנך אותי בכוח, ולכן פשוט היה מעניין לזרום עם העלילה שמתגרה בך לנסות לבחור מי בעיניך הטובים והרעים, כי בעצם אין כאלו. כל גיבורי הסרט בעלי בחירה וכולם בוחרים בפשע, כל אחד מהם (תמים יותר או פחות) יודע שטוב לא יוצא מסוג חיים שכזה ועדיין לכל אחד מהם יש גם את דרכו השונה שלו להתמודד עם מה שהחיים האלו גורמים לו ומציעים לו.

האם זה סרט גנגסטרים? האם סיפור מסע של צמד אנשים בעלי אישיות סותרת? האם זו דרמה מחויכת? קומדיה שחורה? אקשן ויריות או שיחות עצובות ורגישות? הכל יש פה. אני מאוד נהניתי, אבל זה לא סרט אקשן קייצי קליל, תשכחו מזה, אפשר לנחש גם שהסוף הוא לא פרפרים וצבעונים. אותי הוא ריגש, את ענבה (לצערה) הוא דיכדך, ואני חושב שא' יצא מבולבל למדי מהסרט. נראה לי שהסרטים הלא-אמריקנים היחידים שיצא לו לראות היו שני מחזמרים הודיים וכמה עשרות סרטי קונג פו, ו"ברוז'" הוא לא אף אחד מהשניים 🙂

בהחלט מומלץ. ודעתי על מבקרי קולנוע (ובמיוחד אמריקניים) ירדה בכמה שנתות. זה נראה כאילו חלק מהם הלכו פשוט לפי הצורה של הקדימון של המפיץ (שלדעתי לא משקף את הסרט שיצר הבמאי, ולכן אני לא טורח גם לצרף אותו מיוטיוב)

תגובה אחת בנושא “ברוז'”

  1. טוב אז ככה:
    קודם כל – הייתי מדוכדכת קודם, פשוט חזרתי לזה כשנגמר הסרט.
    ועוד – ככל שאני חושבת – זה סרט מבריק ומעולה. הומור שחור בשיא מיטבו! 🙂
    אם אתם לא בעניין הומור שחור והסתכלות ממבט אחר על דמויות "רעות" – אל תלכו.
    אני – אהבתי ! D:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *