מתכון לפסח (אבל לא רק)

פתחתי השבוע את עונת המנגל, פעם אצלי בגינה ומיד יומיים אח"כ עם חברים ביער בן-שמן. לא השקעתי כמו בשנים קודמות בגלל כאהי ידיים שהתחילו שוב להציק, אבל יש דברים פשוטים ונהדרים שלא מצריכים השקעה. הרגע ראיתי בבלוג החומוס מתכון פשוט עם טחינה לפסח, אז ראוי לציין שיש עוד כאלו ראויים ומצוינים למנגל. אני לא מאוהבי סלטי החצילים אבל המנה הזו היא שוס ראוי מאוד:

לוקחים חציל בלאדי (טעים יותר) או חציל רגיל ארוך (זול אבל עדיין טעים, פחות התעסקות, אבל הקפידו שיהיה בעובי יחסית אחיד) ושוטפים. לוקחים טחינה איכותית וזעתר ויוצאים לאתר המינגול האהוב עליכם. את החציל מטילים על האש אחרי מכת החום הראשונה (זו שעליה עושים נקניקיות וכנפיים) ועל חום בינוני הופכים אותו מדי פעם בלי לנקב יותר מדי (ובוודאי עדיף הקליפה לא תתפורר לחלוטין ותשרף אלא רק תתרכך מהנוזלים שבפנים), ומורידים מהאש כשהוא הופך להיות רך ושטוח (כלומר בשר החציל מבושל). מוציאים לצלחת, חותכים לאורך לצורת סירה, מוסיפים לתוכו טחינה גולמית בנדיבות וקצת זעתר (אם הטחינה לא נוזלית מספיק, אפשר לדלל במים). לרוב לא נחוץ אפילו מלח.

גרסת הנורמה-ג'ין – מפשיטים מהחציל את הקליפה החרוכה ומשאירים את הפיטם, וטובלים בכלי מלה בטחינה גולמית עם סילאן (דבש תמרים), ויוצא מאוד מיוחד.

תגובה אחת בנושא “מתכון לפסח (אבל לא רק)”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *