לופט גשעפט

Adobe AIR 1.0 סוף סוף הוכרזה, והלכתי לראות מה לעזאזל נחוצה עוד שפה שתחליף את ג'אווה, מונו, פלאש ושאר הקישקושים הסותרים. הייתי בטוח שמדובר בעוד פלאגין להצגת תוכן אינטראקטיזי בדפדפן ולא היא, מדובר במעין VM ששותל את עצמו במערכת ואז כשמורידים קובץ AIR הוא מתקין אותו כמו כל אפליקציה במערכת. מיד אחרי שהותקן האתר של אדובי מציע לי רשימת אפליקציות אייר להתקנה. מתוך 3 שבחרתי, שתיים לא תואמות אייר 1.0 וביקשו שאוריד את בטא3 במקום(!!). העובדה שהאפליקציות האלו מוצעות להורדה מיד אחרי שהורדת VM לו הן לא תואמות הוא מגוחך להחריד.

אז הרצתי, קיבלתי משהו חביב בממשק בלתי חלונאי בעליל, ספיציפית אפליקציה של AOL להצגת 100 הקליפים של המוסיקה הכי פופולארית – עוד לא ראיתי מה כאן לא היה ניתן לעשות שלא נעשה היום ביוטיוב למיניהם (קראקל, מטאקפה וכולי), רק שזה רץ אצלי על הדסקטופ וכנראה לא ב"ארגז חול" מוגן. אז מה עשינו בזה?

אה, ולכל האפליקציות שרצות נדלק איקון בסיסטם פול ולא בטאסק באר. לחיצה על הX בקצה החלון רק ממזערת ולא באמת מכבה. אז יש לנו כאן פוטנציאל לחור אבטחה, ממשק מאוד לא תואם מוסכמות, עוד BLOAT… על מה שכחתי להצביע?

תגובה אחת בנושא “לופט גשעפט”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *