חיפושיות בשינוי אדרת

בשבוע שעבר רינגו סטאר נתן הופעה פאתטית ועצובה אצל לטרמן להשיק את אלבומו החדש "ליברפול". בערך 40 שנה אחרי שהחיפושיות נתנו את הופעת הבכורה שלהם בטלוויזיה האמריקנית באותו אולפן ממש (אולפן אד סאליבן) – אבל מלבד צירוף המקרים המגניב אין לי משהו מרגש לספר לכם. האיש לא שר מענין, כאילו איבד את הקול שלו כשעבר לקריירת סולו (לפני כן קולו תרם לא רע לשירים כמו Octopus' Garden ואחרים) והפעם לשם שינוי הוא אפילו זייף. השיר עצמו הוא חבורת מילים ריקות על "היו לי פעם חברים, עירי היקרה, אני ופול וג'ון, ועזבנו אותך אבל נשארנו נאמנים, אני אוהב אותך ליברפול" עם הפקה בינונית מינוס ומוסיקה לא מעניינת. פשוט עצוב.

בדיוק בגלל זה היה לי כיף לגלות בעזרת ידידי שי ורדי, את התקליט המצוין Love . הרי לא חסרים רמיקסים מעניינים יותר או פחות של החיפושיות, אבל כאן מדובר בג'ורג' מרטין, חיפושית כבוד בעצמו, שביחד עם בנו לקח מאסטרים של הקלטות חיות ואולפניות של הפאב פור, ובישל מהם מעדנים נפלאים. האלבום יצא גם בסראונד מלא בפורמט DVD-AUDIO (מתאפק לא להגיד DVDA), ואני ממליץ עליו בחום. לא רוצה אפילו להתחיל לתאר את המיקסים בפרוטרוט כי זה יהרוס הפתעות וחיוכים, רק סמכו על מרטין שלא הרס כלום והצליח להעיר ולהאיר נקודות מבט חדשות ורעננות לכמה דברים פנטאסטיים שכמו לא התיישנו. מרגש אותי כמו ביום שגיליתי אותם בתחילת ה80 על הפטפון שעד היום אצלי בסלון ומנגן את אותם התקליטים 🙂

אחרי שתקשיבו, הוסיפו בחשבון שהתקליט בושל למעשה כפסקול והוא משמש להופעה בשם Love של סירק-דה-סוליי (קרקס השמש?) בלאס ווגאס (מי שלא היה באחת מההופעות שלהם, לסמן את זה ברשימה!)

לבסוף קטע אחד (אחרים ביוטיוב) מכתבה של שעה של הביביסי על ההפקה:

8 תגובות בנושא “חיפושיות בשינוי אדרת”

  1. Just before your readers think that they have to visit Las Vegas in order to see the Cirque, they have constant shows in other cities too, as well as tours around the world (we saw one of their shows – Varekai – in Sydney).

    A

  2. אכן נכון. לצערי הם לא יגיעו בקרוב לישראל. חבורה מוכשרת של יוצרים וכמה מהאקרובטים המרשימים בעולם, אבל עושים בעיקר הופעות באולמות שניבנו לצורך ההופעות שלהם.

    אבל התקליט שווה 🙂

  3. אני נסעתי עם ההורים במיוחד לולנסיה כדי לראות את הקרקס, מדהים. מאז הם הגיעו לבארסה פעמיים אבל עוד לא יצא ללכת שוב (עדיין, כל כרטיס עובר את החמישים יורו, תקציב סטודנטים לא ממש מאפשר…)

  4. עמוס, בשביל מה הכנסתי כאן עורך עשיר שיודע להשחיל URLים כלינקים כשרים? 🙂

    קרייזי – ההופעות שלהם בווגאס עולות גם כן $100 ויותר, אבל באולם מיוחד עם קטעי הופעה בבריכת מים ושאר דברים משוגעים. אני מתאר לי שטירוף דומה קורה בשאר הערים שיש להם אולם קבוע.

    אבל עזבו המופע, אני המלצתי על המוסיקה, מישהו שמע את האלבום?

  5. חבורה קנדית של מעצבי תפאורות, תלבושות וכוריאוגרפים במקור, ואקרובטים מכל העולם, היום אולי ההנהלה עדיין קנדית אבל הצוות היצירתי מזמן בינלאומי. בווגאס פשוט משקיעים בהם במליונים כי הם "פרה חולבת" 🙂

  6. קצת לא קשור, אבל יצא לא מזמן סרט בשם 'אקרוס דה יוניברס', שמתאר עלילה שמשלבת את הטקסטים של השירים.. עבודה לא קלה, וזה יצא חביב.
    סרט חביב, וגם הפסקול מעניין (כולו קאברים).

    אני לא חובב ביטלס מושבע, אגב, אז אולי מורעלי ביטלס היו סוקלים את כל העסק באבנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *