האח הקטן לטובתך?

שלם רק לפי מה שאתה נוסע, לפי חברת הביטוח האנגלית נוריץ' יוניון.

מתקינים לך קופסא שחורה ברכב שאוספת מליארד מדידות ביום ושולחת אותם בפאקטים קטנים לחברת הביטוח. תשלם פחות אם נסעת פחות, תשלם יותר אם דפקת יותר בלימות חירום או עברת את המהירות החוקית. מי יודע, אולי הקופסא גם תתחיל לבדוק לך שמירת מרחק ממכוניות לפניך ותתמחר לך את ביטוח הרכב בהתאם. ברור שזה טוב לנהגים זהירים וכאלו שנוהגים רק בסופ"ש, אבל שימו לב שזה אומר שחברת הביטוח, כמו הסלולארית ואזעקות בסגנון איתורן יודעות איפה אתה מסתובב. שוב עוד מידע אישי שלך מסתובב איפה שאין לך שליטה עליו. זה טוב או רע?

[סרקאזם] טובי המוחות הבריטיים עובדים שעות נוספות על תמחורי ביטוח. ככה הם פתרו לפני עשרים שנה את בעית האלימות בכדורגל. יש לנו מה ללמוד מהם. [/סרקאזם]

4 תגובות בנושא “האח הקטן לטובתך?”

  1. נראה לי שאנחנו עומדים בקיצו של עידן הפרטיות. ממש, אבל ממש לא אוהב לשמועה את כל החידושים שמנסים לדחוף לנו בכדי לגרום לנו תחושת פראנוייה…

  2. אם ידוע שעוקבים אחריך, זו עדיין פראנויה, או שזו נויה רגילה?

    במקרה הזה, הקופסא השחורה הזו מותקנת בהתנדבות. כשיום אחד יכריחו אותך להתקין אותה כדי להיות זכאי לביטוח, אתה מוזמן להתחיל לפחד.

  3. אתה תשים את זה בהתנדבות ומרצון כשביטוח הרכב שלך יעלה פי שניים אם לא תסכים.
    בלונדון יש לאנשים oyster card, שבלעדיו תחבורה ציבורית עולה יותר מפי שניים. החברה אוספת (ע"פ תיאוריות מסוימות) מידע על כל אדם איפה הוא נסע, לאן ומתי. חבריי האנרכיסטים בלונדון מפחדים, אבל אין להם כסף לנסוע במזומן, אז… יש פארנויה.

  4. Mishka – with the Personal ID number in Israel (ת.ז.)
    you never had privacy – anyone can get this number and with it can get and correlate tons of stuff about you.

    In Australia we don't have it so any place I call to must ask me for my address, date of birth and sometimes extra info to validate me. That's why I've taken down such details from my public profile (and there were newspaper articles warning people to do so) – because such details can help people steal your identity.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *