אבל כבד במוסד בית יהושוע למדעי הטיל

טביעת האקספלוררלפי דיווח בBBC, התרסקה ספינה קרוב לקוטב הדרומי. הנוסעים הנזעמים – "בעלי הספינה היו צריכים לחשוב איזה מזל רע זה לקרוא לה M/S Explorrer!". למרות אובדן ספינת המחקר, המוסד למדעי הטיל ימשיך לחקור את השפעת שמות ספינות על יכולת הניווט של הקפטן.

המוסד למדעי הטיל יביא מפעם לפעם ידיעות מהעולם לשירות הציבור. יו אר וולקאם.

למי שיטען כי זה חיקוי עלוב של מכון כלשהוא בעיר דמיונית אחרת, הרשו לי להרגיע כמאמר חז"ל "החקיינות הרי היא הבעתה הכנה של ליקוקי תחת", וזו תהיה ההתייחסות האח^H^Hראשונה שלנו לנושא.

הנושא הבא בבדיקת המכון – האם עישון באמת מזיק לבריאות? יותר מחציית כבישים למשל?

7 תגובות בנושא “אבל כבד במוסד בית יהושוע למדעי הטיל”

  1. מתחרה? מתחרה?! זה מוסד ולא מכון, הוא לא עוסק בהיתוך קר, ולעומתכם הם עובדים מכספי תרומות של אוליגרכים וללא סיוע ממשלתי. אני רק נותן להם פה כר להודעות לעיתונות.

  2. בעקבות מילותיך …..השפעת שמות ספינות על יכולת הניווט של הקפטן….. אני לא יכולה שלא להזכיר את אח"י דקר שטבעה ויש אומרים על כי הסבו את שמה מ"טוטם" וכו. (אין קשר לאח"י דקר הנפלאה!!!!!!)ֿ
    חוץ מזה נתקלתי בשמך פה שם… אז נעים מאוד.

  3. אכן, אין לי מושג למה חנית בחרה נום-דה-פלום קצת טראגי, אבל אנחנו אוהבים אותה כך או כך.

    ברוכה הבאה לפינת העולם הקטנה שלי, אני צריך להתבייש שאני בכלל ער ועונה….

    אני אציץ לך (בבלוג!) בבוקר, אז תעשי אבק בפינות ושיהיה מוכן למסדר!

  4. The story I heard about INS Dakar is that the Israelis got rid of an eskimo totem poll that saw it through WWII, against the advise of the previous owner (The British Navy).

    A

  5. "בשנת 1965 נערכה עיסקה בין ישראל ובריטניה, בה נרכשו שתי צוללות מדגם T, אה"מ "טוטם" ואה"מ "טרפין", שתי הצוללות שופצו באנגליה ושמן שונה לאח"י דקר ואח"י לוויתן." ויקיפדיה.
    בכל מקרה לשם המקורי היה צריך להוסיף אח"י (אונית חיל הים) משהו… והשם שונה לדקר, אבל על הורדת הטוטם עצמו, הפסל האינדיאני המקורי, היו חלוקי דיעות.

  6. בקשר להתרסקות ולטביעה של הספינה, הנזק האקולוגי של השמנים והדלקים שנשטפו לים גדולים, אמנם זו לא מכלית דלק למזלנו. צריך היום לתכנן כל ספינה/מכלית שיוצאת לים עם מנגנון ספיגה וניטרול של הדלקים, ברמת חשיבות כמו סירות ההצלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *