דברים חיוביים לעשות למען החברה בלי להזיז אצבע

כרטיס אד"י בכיס – זה לא אומר שאוטומטית יתרמו את איבריך אם יקרה משהו (לצערי מחכים לתשובות של שארים, והם לפעמים מסרבים למרות הכרטיס) אבל ככה מי שימצא את הגופה היפה ידע שהיה לך לב לאנשים (וכליות, וכבד, וקרניות, ו…)

FreeMap Israel – להפוך את ישראל לקצת יותר חופשית – עדכון, אחרי ההארה שקיבלתי משחר בדקתי שנית, מדובר בתוכנה חופשית אבל מפה לא חופשית. אל תבזבזו את זמנכם לדעתי.

תרום זמן מעבד למחקר מדעי – אם זה חיפוש תרופות לאיידס, חיזוי משופר של מזג האוויר, מיפוי גנים, שיפור שיטות הצפנה או אפילו חיפוש חיים תבוניים בחלל, לפרויקט בוינק יש רשימה ארוכה של דברים יעילים שהמחשב שלך יכול לעשות בזמנו הפנוי (99.99% מהזמן בערך) ובלי שתרגיש האטה בעבודה, אתה עוזר לאנשים באפריקה. חבל על כל דקה.

ציוד מחשב אקולוגי – במקום פלאסטיקים שלא מתפרקים בטבע, אני ממליץ למשל לעבור לעכבר אורגני (כרגע סיבורג, בדור הבא ישופר)

אתם מוזמנים להוסיף רעיונות…

2 תגובות בנושא “דברים חיוביים לעשות למען החברה בלי להזיז אצבע”

  1. תיקון חשוב – מדבריך אפשר היה להבין שמסד הנתונים שלו אתה תורם בזה שאתה מטייל בארץ עם GPS הוא חופשי, ולא כן. התוכנה היא חופשית, אבל מסד הנתונים הוא ממש לא. הוא חינם, אבל הוא לא חופשי.

    וזה אומר שהתוכנה נמצאת במצב מוזר. מצד אחד, רשיון ה-GPL שלה דורש שכל הרכיבים שעליה היא מסתמכת יהיו גם הם GPL. מצד שני, היא מסתמכת על מסד נתונים שהוא לא GPLי, ואפילו לא חופשי. בעיקרון היה מדובר פה בחריגה מתנאי הרשיון, חוץ מזה שבעל הזכויות הוא שעושה את החריגה, ועל כן אין מי שיכול לתבוע. כן יש פה מצב שבו מאוד בעייתי להפיץ את התוכנה הזו, מה שאומר שגם החופש שלה נפגע.

    ועל כן אני חושב שיהיה נכון יותר לומר שכאשר אתה מעדכן את מסד הנתונים של Freemap, אתה תורם למידע שניתן לגוף פרטי למטרות רווח, אבל ניתן לך לשימוש בחינם, שזה הרבה פחות מאשר חופשי.

    שחר

  2. אני פיספסתי את הסעיף הזה או שלקחתי כמובן מאליו שמסד הנתונים חופשי. בדקתי שנית עכשיו ואתה אכן צודק. בעיה לא קטנה… 🙁

    אם ככה יש כאן עבודת רמאות קטנה על הציבור. אם אני אוסף נתונים ונכנס לאתר לתקן אותם, לתת שמות לרחובות, לציין פניות מותרות ואסורות, אבל בסוף המסד אינו חופשי אני באמת אסרב לתרום לו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *