Openmoko

Openmoko יוצא לשוק בתזמון מעניין, 10 ימים בערך אחרי פיצוץ האייפון הגדול. ב$300 (או כערכת מפתחים ב$450) יהיה לך טלפון פתוח להתעלל איתו ברשת הGSM בעזרת לינוקס מוטמע, מסך מגע גדול למדי 2.8", לשימוש באצבע או סטיילוס, המילה מולטיטאץ' לא מופיעה, מעבד סמסונג SOC במהירות 266מ"ה, USB אבל רק 1.1, כולל בתוכו אנטנת GPS, ותומך GSM 2.5 (בלי EDGE, רק GPRS), בלוטות' 2.0, וחריץ מיקרו SD. ערכת המפתחים כוללת גם רפרנס בורד, בטריה נוספת, כבלים מיוחדים למיניהם, זוג כרטיסי זכרון ותיר נשיאה מרשים מאוד. אני מקווה שנראה ממנו תוצאות מגניבות 🙂
בסה"כ רק טיפה יותר מתקדם (מבחינת רשת) מה6230 שלי, אין מהירויות דור שלישי אבל ביננו GPRS מספיק ל99.99% מהאוכלוסיה, ובל נשכח ש$300 לטלפון עצמאי, עם GPS, בייצור קטן, בלי הסכמי שיווק עם רשתות ושהולך נגד הרבה מוסכמות שוק זה זול ומגניב. 266מ"ה אולי גבולי לאנימציה תלת מימדית כמו באיפון אבל אני בטוח שמישהו כבר ינסה לחקות את המפלץ החדש של השוק. אני מקווה שלא יתקעו שם וילכו על משהו מקורי שיצליח ועל פיצ'רים שחברות הסלולר לא יאהבו שיש למשתמש.

7 תגובות בנושא “Openmoko”

  1. הייתי קונה, באמת, בעיקר כי 300 דולר זה ממש ממש ממש זול. אבל אני כבר בדרך ל-umts, ולהוציא היום טלפון בלי gprs‏ זה סוג של פשע (לא שזה יעזור ללקוחות אורנג' – או דור שלישי או כלום).

  2. יש GPRS, אבל לא מעבר. אולי הגרסא הבאה?

    תזכור שיש כאן הרבה בעיות של הגבלות שימוש בפרוטוקול שעכשיו לא חלות על הקושחה שאנשים יכתבו. יכול להיות שתחת הסעיף הזה של שימוש לא מפוקח, אופןמוקו לא קיבלו רשיון שימוש לפרוטוקולים היותר מהירים.לך תדע איזה פרצות וניצולי רשת אפשר לעשות שם שחברות הסלולר יפעילו הרבה לחצים למנוע את זה מהם.

  3. אני לא ממש צריך איכות מקסימלית (למרות שלא הייתי מתנגד). יותר חשוב לי שתמיד תהיה איתי מצלמה, בשביל שאני אוכל לצלם דברים משעשעים או חשובים שאני נתקל בהם. ובשביל זה בדיוק נועדה המצלמה של הסלולרי, לדעתי.

  4. א. אסכים איתך שמצלמה בטלפון זה אחלה
    ב. בתור בלון ניסוי, פלטפורמת הפלאפוניה הפתוחה הראשונה, זה מגניב ברמות גם בלי מצלמה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *