הוועדה לתכנון הטיול לסקוטלנד

התחלנו שמונה, נשרו להם הרבה מהמתעניינים, ועכשיו זה רק אני וגיא. אם יש שלישי ו/או רביעית שרוצים להצטרף אז הזמן זה עכשיו!
למי שיש עצות לתת, אז פרסמתי כאן בעבר את הKMZ לגוגל ארץ, והנה גם הKML לגוגל מפות (למי שלא רוצה להתקין תוכנות), שמראה את המקומות שבינתיים סימנתי במסלול שאנחנו רוצים להגיע אליהם((למרות שבגוגל מפות פוזר המסלול שהכנתי וסודר אותם לפי א"ב)).

גיליתי שקשה למצוא בחנויות בארץ מדריכים לסקוטלנד. אבל לא נורא, הפסד שלהם! אני במקום זה מצאתי די הרבה חומר מקוון, למשל The Visitor של מקומון ההיילנדס המערביים. מהאתר ניתן להוריד כמה ברושורים שביחד יוצרים חוברת הדרכה לאיים עם קצת פרסומות (אין ארוחות חינם) אבל מפת טיול לא רעה בכלל ובנוסף – שעה של תוכניות מוקלטות MP3 שאפשר לנגן בדיסק באוטו כשמטיילים באי וללמוד סופסוף איך לבטא את שמות המקומות כראוי וקצת גאלית בסיסית וטיפה מוסיקה מקומית 🙂 פשוט גאוני… עכשיו אני יודע שלא רק ויסקי יש שם בהרים, גם מגוון צימרים וחלום של צמר לכל סורג וסורגת שמכבדים את עצמם, ויש את מבחר האתרים ההיסטוריים של שבט מקלאוד, כולל כנסיית טרומפאן, שם טבחו בהם שבט מקדונאלד בקרב עקוב מדם, שאולי מסביר למה סרטי ההמשך של "איש הנצח" כ"כ מחורבנים, או למה בכלל הופקו (כי לא נשאר מי שיתנגד אחרי הHostile takeover של מקדונאלד?)

מדריכים אחרים אני אוגר כרגע בט.עי.ם. אם לא אמצא משהו יותר טוב.

למה הועדה בכותרת? אנשי האיים צוחקים שהחיים כ"כ רגועים ומשעממים שכדי להוסיף עניין לחיים הם מקימים ועדות לכל דבר. למעשה הצטרפות לרשימת התפוצה של מזקקת ארדבג מזכה אותך בתואר "חבר ועדה", ובעיתון מדי כחצי שנה עם החדשות המקומיות המרעישות על כבשים שמלכלכות כבסים בייבוש כשהן עוברות בחצרות הכפר, והועדה החדשה שהוקמה כדי למצוא פתרון… אני קורא ומתמוגג מהרעיון של לגור במקום כזה 🙂 הצד השלילי הוא כנראה הרעיונות שיש לועדות לגבי ניהול ציבורי: מצאתי עכשיו כתבה שמסבירה בדיוק למה צריך GPS לטיול – כל מחוז ארגייל (המערב והברידים הפנימיים כמו איילה וג'ורה) עובר עכשיו החלפת שלטים שהיו תקינים לגמרי לשלטי דרכים עם שמות כפולים בגאלית ובאנגלית. מילא שזה מבלבל גם את המקומיים דוברי הגאלית, אבל הבעיה העקרית היא שהשלטים הישנים הורדו אבל חדשים לא הותקנו, ועונת התיירות בפתח. איך יסתדרו התיירים אם אפילו המקומיים הולכים לאיבוד? חשבו על כביש י-ם ת"א, איילון וכל כביש החוף ללא שילוט…

מחר: המסלול שהתחלתי לתכנן.

7 תגובות בנושא “הוועדה לתכנון הטיול לסקוטלנד”

  1. ראיתי בזמנו סדרה שנקראת Billy Connolly World Tour of Scotland שהוצגה על-ידי הקומיקאי בכבודו ובעצמו. זה אמנם מלפני יותר מעשר שנים, אבל זה שווה את זה. גם מצחיק, וגם מלמד על כל מיני מקומות בסקוטלנד שאולי לא תראה בתכניות אחרות (בילי הוא סקוטי בעצמו). אני מתאר לעצמך שתדע איך להשיג את זה.

    http://en.wikipedia.org/wiki/World_Tour_of_Scotland

  2. אני מכיר את הסיבוב שלו בניו זילנד אבל את הסיבוב הסקוטי לא מצאתי באתרי הטורנטים החביבים עלי. אני אמשיך לחפש…

  3. נשמע נהדר!
    יש גם האתר http://www.haolam.co.il שבם יש מדריך קצר ומתומצת לסקוטלנד. את המדריך המלא השאלתי מהספריה, ולצערי הוא מוגבל מאוד בזמן (10 ימים בלבד), אבל הוא נראה בהחלט מקיף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *