BlogFerence

BlogFerence הוא "כנס בלוגרים" בשיחדש. אפילו כנס הבלוגרים הבינלאומי הראשון, מעיזים להכריז. חיפוש קצר בגוגל מגלה כי לא כצעקתה. גם הבינלאומיות היחידה בו היא שחלק מהמרצים מגיעים מחו"ל, אבל לא המשתתפים.

שמתי לב לקיומו באחד האמשים, נראו לי מאד הפאנלים ביום הראשון אבל יום הסדנאות השני נראה פחות מרשים. הגעתי לטופס ההרשמה באתר, מילאתי פרטים למכביר, וכשלחצתי "שלח" קרא הדבר הכי פחות צפוי. לא קיבלתי הודעת שגיאה, ולא הודעת שליחה, קפץ לי חלון תוכנת הדואל עם הפרטים שמילאתי בהיכון לשליחה בדוא"ל, ועוד עם השם שלי בעברית בקידוד לא נכון. מדובר להזכירכם ב"אוניברסיטה של המחר" בשיתוף עם נענע, טורפי אתר הבלוגים המוביל בארץ (עד שבלוגלי יעקפו אותם אינשאללה). את המכתב עם הפרטים האלו (לאחר שלחצתי שליחה) קיבלה מזכירת בית הספר לתקשורת של המוסד הנכבד ידנית וענתה שאתקן את הקידוד.

אתמול, יום שישי, יומיים בלבד לפני הכנס, קיבלתי אימייל שהשיבוצים סופיים, ובתוך המייל לינק לאתר הכנס שהוא עמוד ובתוכו עוד לינק לקובץ אקסל גדול. קובץ האקסל החביב פירט עד האות האחרונה את כל באי הכנס בקובץ חסר כל הגנת פרטיות. גם אנשים שאולי ביקשו שעל תג המשתתף שלהם לא יופיע שמם אלא רק שם הבלוג או מזהה אחר, אנשים שאולי רצו לשמור על אלמונימיות שהיא חלק בלתי נפרד מעולם הבלוגים לפעמים, כל האנשים האלו פורטו בפרוטרוט בקובץ, כמעט וחסרה רק התמונה ומספר הטלפון. עוד נתון תמוה ביותר שעלה מקובץ האקסל הנ"ל הוא שהדבר הכי מעניין בכנס – סט הפאנלים של היום הראשון – סגור לכמעט חצי מנרשמי הכנס (וליתר דיוק אושרו רק 243 נרשמים מתוך 463), וחלקם אפילו לא התקבלו גם לסדנאות היום השני, או במילים אחרות, אנשים אלו יחפשו את חבריהם גם ביום הראשון וגם ביום השני. לא יותר קל היה לשלוח להם מייל אישי ולהגיד להם "מצטערים אתם בחוץ"?

(למי שלא רוצה לחתת עכברו עד לתוכנית הכנס, הפאנלים של היום הראשון דנים בבלוגים ככלי פוליטי, הפסיכולוגיה של כתיבת בלוגים, האינטראקציה בין העיתונות לבלוגוספירה, ואילו היום השני רובו סדנאות שיווק של מיקרוסופט או דיונים בנושאים הטכניים של הפקות AV ביתיות לVLOG, ואולי עוד דיון או שניים בנושאים יותר מעניינים)

אחרי פאדיחה טכנית, פאדיחה בעבירה על פרטיות המשתתפים, הגיעה העת לכסות מהר על הפאדיחות במייל משונה שאומר ש"בשל תקלה טכנית" הרישומים ליום השני נדפקו, והכנס יהיה פתוח לכולם בכל הסדנאות "על בסיס מקום פנוי" – וקובץ האקסל השערוריתי הוסר מאתר הכנס. הניסוח היה כ"כ מבולבל שלרגע חשבתי שמותר לי לבוא גם ליום הראשון, אבל לא כן היא. מסתבר שמי שנרשם היה צריך לדעת את זה לבד. מי שלא הספיק לראות את האקסל לפני שהוסר צריך לזכור עכשיו בע"פ אם כשהוא נרשם היה כתוב בטופס ש"הרישום ליום הכנס הראשון סגור" או לא. אני לא זכרתי. במקרה יש לי את האקסל. אני לא יכול להגיע ליום הראשון (גם גדי שמשון ויהונתן קלינגר לא, אני בחברה טובה), וליום השני התקבלתי אבל לאו דוקא לסדנאות שמאוד עניינו אותי. אני חושד שאני הולך לעבוד אם ככה באותו היום.

מי ברשימה? חנן כהן, אפי פוקס, יריב חבוט, שרון גפן, איילה, קוקסטה, קלינגר, שמשון ואחרים.
מי בכלל לא רשום? זרובה וייסברג, שושנה, חנית, תום סלע, שוקי גלילי, עידו קינן, יובל דרור והרבה מאוד אחרים.

מי שיגיע ליום הראשון (מחר) ויספר לנו מה קרה בפאנלים הסגורים על אינפורמציה פתוחה, נודה לו יפה מראש. אני אישית מאוד התאכזבתי מהארגון המוזר, אני מקווה לפחות שתוכן טוב יזרום ויתועד מהפאנלים, למרות שאני לא מעיז לקוות לרגע שהם יתועדו בוידאו ויועלו גם לרשת אח"כ.

9 תגובות בנושא “BlogFerence”

  1. אאל"ט השם האמצעי של רן הוא "יניב" ולא כמו שכתבת.
    הבנתי שהוא אמור להעביר שם איזו סדנה, אז זה לא יהיה מדוייק להגיד שהוא לא ברשימה.

    (ואכן, אני לא אהיה בכנס בכלל)

  2. מוחות גדולים וגו'. לא האמנתי, כשהם כתבו ש"בקרוב תפורסם באתר רשימת הסדנאות" שהם אכן יעשו כדבר הזה, אבל להפתעתי, הם לא הכזיבו בטמטומם.

    בכלל, כל תהליך ההרשמה הזה היה מגוחך. אדם נרשם – הוא צריך לקבל אוטומטית מייל אישור שאומר לפחות "תודה שנרשמת". בטח ראית ברשימה שאני רשומה פעמיים. למה? כי הגיע יום רביעי, ורציתי לוודא שאכן, לא לקחתי יומיים חופש מהעבודה סתם כך. אז נרשמתי שוב. מה שבטוח (פעם אחת כ"שרון גפן, בלוגרית, דברים קטנים", ופעם שניה כ"שרון גפן, אוניברסיטת תל אביב").

    לגבי הכנס עצמו – הבעיה העיקרית שלי עם התכנים שלו (מלבד ההשתתפות המעליבה כמעט של ליאור ויראלי בפאנל "טרנדים עתידיים בבלוגוספירה), היא שנותני החסות השתלטו עליהם בצורה ממש מגוחכת. 100% נענע, ולעומת זאת – 0% תפוז, בלוגלי, רשימות והקפה. וכפי שציינת – שתי הרצאות של מיקרוסופט, שאחת מהן רלוונטית (יוסי תאגורי הוא תותח שדווקא מבין היטב בלוגינג, והוא גם ה"אבא" של הבלוגיה המיקרוסופטית) ואילו השניה אשכרה הולכת להיות דמו טכנולוגי מיותר על שימוש באופיס(!) לעריכת בלוגים (והרי גם ככה יש יותר מדי אנשים שכותבים פוסטים ב-word ויוצאים להם "J" בכל מקום בגלל ש-word מחליף להם סמיילים באופן אוטומטי). ועוד ועוד ועוד.
    (אבל מוטב שאשתוק עכשיו כי אם אני אפתח את הפה שלי בנדון, אני לא אפסיק, ואנשים ייעלבו)

    כך או כך, אני שם מחר וגם מחרתיים, בתקווה שמישהו יגיד משהו שיעזור לי בסמינריון הדפוק שלי על הבלוגוספירה… אם יהיה משהו ראוי, אני מבטיחה לכתוב עליו.

    ואגב – לא קיבלת את המייל השני שלהם, שבו כתוב שכל דכפין יכולים להגיע ליום הראשון וגם לסדנאות של היום השני על בסיס מקום פנוי?

  3. אני רואה שהמייל השני אכן בלבל גם אותך, שרון… היום הראשון עדיין סגור למאחרים נלוזים שכמותי.

    ואכן רן יניב. לא הבנתי עד היום אם "יניב" הוא אחד משמות המשפחה שלו או שמו אמצעי. בארץ לרוב מחברים שני שמות משפחה במקף ולא מציינים את השם השני כמו בצרפת או "חגורת התנ"ך" האמריקנית. אבל גיקים חייבים להיות ייחודיים, הא?

    אגב, מה קורה עם הפלאגין המעצבן של גראבטר2? עכשיו הוא מזהה שיש לכן אוואטר אבל משרת את התמונית כנראה עם MIME TYPE לא נכון… אוף!

    אגב, עכשיו אני רואה שחלק מהתגובות הן לא תמיד עם אותה המפלצת… לך תבנה מדינה.

  4. גם אני הייתי קצת בהלם מהאקסל.
    דוקא יש שם לא מעט סדנאות מעניינות למי שעוסק בהטמעת בלוגינג בארגון וגם למי שעוסק ב-SMO (ואני, במקרה, עוסקת בשניהם (: ). הסדנאות שמיועדות לבלוגרים בסגנון "כיצד תעשה כך וכך" באמת פחות מעניינות, אבל מצד שני, הן כנראה מיועדות בסך הכל לקהל יעד אחר.

    נדמה לי שאני אושרתי ליום הכנס הראשון למרות שאין לי עניין בו וגם לא זכור לי שסימנתי אותו – עירא, אתה מוזמן להתייצב על תקן Islay. (:

  5. הבעיה שלא הודעתי בזמן ללקוחות על דפיקת ברז מסודרת, ומצד שני שמך (שעדיין איננו יוניסקס) לא יתקבל כ"כ עם הפרצוף שלי (גם אם אשים פאה ואגלח הבוקר את הזקנקן). אני אצטרך להסתפק בסיכום של מישהו אחר. מה היותר חבל לי זה שגיליתי באיחור את הכנס שהיה בשבוע שעבר בי-ם. מתקפת כנסי קיץ אנחנו עוברים. מאוד מוזר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *