גאידמק, טיב טעם והחזון הציוני החילוני המתפורר

גאידמק רוכש את השליטה ברשת טיב טעם, ובהמשך גם מפעל מזרע יהפוך לכשר, כי ארקאדי רוצה להיות ראש עיר הבירה. עד כאן הבטחות שהוא רוצה להיות מחוץ לפוליטיקה.

מי האיש הזה לעזאזל? הוא היה יהודי בכלל עד שהתחילו לרדוף אחריו באירופה? למה הוא מנסה להכנס לי לגופי שלטון? למה הוא נכנס לי לצלחת? איפה אני אעשה עכשיו קניות בשבת? אני אצטרך להדרים כנראה גם לרעננה בשביל בשר טוב. רשת אחת קמה לעם בציון שיישנה בשר כמו שצריך, שהביאה יינות לא כשרים איכותיים מכל העולם, שנתנה ייצוג על המדפים למותגים קטנטנים שלא נכנסים לסופרים של נוחי דנקנר, שפתחה בשבת.
ועכשיו בפלוץ קטן הכל מתפוגג. טרייביטש החליט למכור את ט"ט, קיבוץ מזרע עומד לדעתי להפסיד המון כסף, ובעיקר הקהל יפסיד את חופש הבחירה שלו.

כן אני יודע. כוחות שוק בלה בלה בלה הון בלה שלטון בלה בלה הכל חוקי בלה בלה קפיטליזם בריא. אני לא הולך לדבוק בטיב טעם, אני הולך לדבוק בשי, מנהל מחלקת הבשר של ט"ט נתניה, ובג'יל, איש היין הנפלא של הרשת, שאני מקווה שישדרגו את עצמם ואני אוכל לקנות שוב מהסחורה הטובה שאני יודע שהם מקפידים עליה.
הלכה לי המכולת השכונתית בפולג. הי"ד!

18 תגובות בנושא “גאידמק, טיב טעם והחזון הציוני החילוני המתפורר”

  1. באמת התפלאתי למה הוא זרק 100 מיליון דולר על הדבר הזה. כמובן! להפוך אותה לרשת כשרה ולתת לדתיים בירושלים את מנת האופיום שעליה כולנו נשלם ביוקר. זה הולך להיות רק יותר גרוע, נראה לי.

  2. מה עכשיו יהיה חזיר כשר???

    מעניין שחזיר מבטל את החזירים המקוריים בשביל החזירות שלו לרכוש מדינה וכסא בעיריית ירושלים.

  3. בקשר לעקרון השוק – חשבתי על זה עוד קצת – הרי טיב טעם הצליחה בגלל הקהל הרוסי. הם לא הולכים לשום מקום, אז מה ימנע ממישהו אחר להקים גם דבר כזה, או סתם שיצוצו הרבה מעדניות קטנות חדשות?

  4. כמו שנאמר – מהכמה ביקורים הקצרים שלי ברשת, גיליתי שזה סופרמרקט יותר יקר מסופרמרקט קונבנציונלי. מחלקת היין לא הרשימה אותי במחירים ובטח שלא בתנאי האחסון, ובאופן הסידור והנגישות. היתרון היחיד שמצאתי על פני חנויות יין מקצועיות זה מבחר יוצא דופן של יינות בטווח המחירים 20-35 ש"ח (לא יודע מה הם שווים). בכהילים דווקא יש מבחר טוב ומחירים סבירים (אני מדבר על טווח המחירים של פחות ממאה שקל ולא על קוניאק, ויסקי ושות')

    אז מה בעצם כן יש להם? את הבשרים, הגבינות, פירות הים, וכל שאר הדברים שאי אפשר להשיג בסופרים רגילים. לתפיסתי המודל שלהם מבוסס על הפינה הזו של השוק, וכל שאר המוצרים שם נועדו כדי שהלקוחות כבר יוכלו לעשות את כל הקניות שם (והרשת תרוויח עוד…).

    ברגע שאיבדת את היתרון הזה, אני לא רואה שום סיבה לקנות שם לעומת סופרמרקט רגיל, אלא להיפך.

  5. אני יכול להגיד לך שהשוויתי מחירים. יש כאן בפולג גם שופרסל, מגה וכל מיני אחרים, וחוץ ממחלקת הירקות ט"ט לא היתה מעולם יותר יקרה, ובהחלט יותר זולה ממגה בהרבה מקרים.

    ועדי – אני לא רוצה את הבשר שלי מתובל, לא מופשר, לא מומלח, לא מנוקר, ולא מרוכך בכימיכלים. את זה יש לי בסופרים האחרים. אני רוצה אותו מיושן ולא מטופל בשום צורה. בשביל זה אני אצטרך ללכת לכצל,ה ברעננה או להתחיל לחפש קצב רוסי כלשהוא בנתניה, ואחד שיודע את העבודה, כי יש המון אידיוטים בתחום הזה ואין תקינה. זה לא כמו בגרמניה שאתה צריך תואר בקצבות כדי להניף גרזן, וצריך לחפש הרבה לפני שאתה מוצא אחד שיודע מה הוא עושה.

  6. ב"בשר מתובל" התכוונתי לזה:http://finance.walla.co.il/?w=/127/845162 , שדווקא אין לך בסופרים אחרים, לפחות לא עד-כדי כך. יש לי רגשות מעורבים בעניין — מצד אחד, חורה לי שההרעלה בכוונה-תחילה הזו לא רק שלא גמרה את העסק אלא נענתה בתגמול כלכלי מכובד כל-כך. מצד שני, יכול להיות שגאידמק הציל את חייך.

  7. תיארתי לי שעל זה אתה מדבר. אני לא יודע אם זה משהו שקרה בעוד סניפים, אבל כל התחקירים של כלבוטק הצביעו רק על סניף ראשון לציון ורק בבשר המוכן מראש. מאז הם עשו מהפכה בהשגחת האיכות ואני סלחתי להם כי התגובה היתה מהירה ולעניין. בניגוד לפאשלות של תנובה שטויחו והאנשים שהיו אחראים לסיליקון בחלב (פעמיים!) לא פוטרו.

    ועדיין, מדובר בבשר הטרי ולא המבושל בסניף אחר לגמרי, אצל קצב שאני סומך עליו מאוד.

    ועשה לי טובה. ככל שארקאדי מטפס על עסקים ופוליטיקה ככה אני חושד יותר ויותר בטוהר כוונותיו.

  8. קורה שמפשלים, אבל קצת פחות קורה שמסתירים את הקלקול בתבלינים וממשיכים למכור בכוונה. גם יש הבדל גדול בין מרכיב שכן-או-לא עדיף שיהיה-או-לא בחלב, לבין רקבון, חד-וחלק.

    לעניין גאידמק, אני לא מבין מה יש לחשוד. כולם יודעים שהוא מכוון לפוליטיקה. אני חושב שאם הייתי מציע שהעסקים האלה יכולים להלבין כספים שהוא מעביר מאירופה (להכשיר את השרץ, הא-הא) זה עדיין היה מפריע לך פחות מאשר הכוונות הפוליטיות שלו, שהוא מודה בהן מצורה ישירה.

  9. מילא שהוא נכנס לפוליטיקה (הבלוג שלך הוא המקור היחיד שלי בעניינים האלה), אבל עכשיו הבנתי שהוא אולי פשוט מחקה את מה שאולמרט עשה – ראשות העיר ירושלים בהכתרת הדוסים, ואחרי כמה חודשים ראשות הממשלה.

    ואז כל מה שנשאר לו זה לחלק את כל מה שנשאר למדינה בין החברים שלו, להשתלט על המשטרה שתרד ממנו (ומהחברים שלו) – "ממא רוסיה – הנה אנא בא!"

  10. בט"ט אכן הגיבו מהר, ואם מישהו חושב שהדברים האלה לא קיימים ברשתות אחרות, אז יש לי חדשות בשבילכם. הביצים שהגיו לט"ט היו בדיוק אותן ביצים שהגיעו גם לרשתות אחרות, אבל לא עשו מזה ביג דיל.
    ט"ט מתוגמלים כלכלית, בגלל העובדה הפשוטה שהם באמת הרשת היחידה שמציעה לרוב בשר איכגתי במחירים מאוד סבירים, ולמרות שבאמת היינות שלהם מאוחסנים בצורה בעייתית, עדיין צריך להבין, שבכל זאטת מדובר בסופר מרקט. ועדיין ט"ט עדיפים על כל היינות שמוכרים ברשתות האחרות.

    עירא צודק בזה שט"ט עשו תיקונים והודו בטעות בצורה גלויה ומיידית. אף רשת לא עשתה דברים כאלה בכזו מהירות.
    ועכשיו גאידמק. רק זה היה חסר לנו. איש עם שאיפות פוליטיות מובהקות, קונה את ה"רשת של הרוסים", תחנת רדיו מקומית וקובצת כדורגל. מזכיר לי קצת את ברלוסקוני. לצערי לא שם ולא פה ייגמר העניין בצורה טובה.
    בנאדם שקונה את הקולות שלו בכסף, יביא איתו גם גל של שחיתות שיגמד את אולמרט למימדים של נמלה. לפחות עד היום הפוליטיקאים שלנו עשו את זה מתחת לשולחן (לא שזה בסדר, אבל אין גם מה להתגאות בזה). גאידמק קונה את בוחריו בצורה הכי גלויה שיש.
    אני מאוד' מק'ווה שהוא בונה על הקול הרוסי, ושימשיכו את המסורת בט"ט כפי שהיא היום. כי אל הדתיים והחרדים הוא פונה, הלך על הרשת הזאת. רשת שגדלה באופן חסר פרופורציות לחלוטין. אולי זה מוקדם להגדיר "מסורת" של ט"ט בגלל גילה הצעיר של הרשת, אבל אין ספק שהחברה יצרה סטנדרטים חדשים בעולם רשתות המזון. בין אם נאהב את זה, ובין שלא.

    אלה בדיוק הסימנים הראשונים לנפילתה של מדינה. היום, יותר מכל זמן אחר, אני מאמין שלמדינה הזו אין תקווה לאורך זמן. אלה הן רק הסנוניות.

  11. זה מה שהוא הכריז לפי העיתון. כל הרשת וגם מפעל קיבוץ מזרע יהפכו לכשרים, והוא מכריז על ריצה לראשות העיר בי-ם. אני את שני אלו שמעתי בבת אחת באותה ידיעה קטנה בדיוק כמוך, אוזי.

    ולגיא: 'מסורת' כי משפחת טרייביטש הקימה את טיב טעם בסוף השבעים או התחלת השמונים. בהתחלה מפעל, אחר כך מעדניה, אח"כ סופר, אח"כ רשת ובסוף SELL OUT טוטאלי 🙁

    העובדה שהם כ"כ הצליחו מעידה על משהו. שיש לזה צורך בשוק. אם הם יצאו משתי הנישות החשובות של "סופר פתוח בשבת" ו-"סופר לא כשר" אני מאוד מקווה שאיזה יזם יעיז להיכנס אליה במקומם. אחרת זה מייקר לי את איכות החיים ומוריד לי אפשרויות מהתפריט – פשוט מאוד 🙁

  12. אני קונה בד"כ בסטופ-מרקט, שגם פתוח 24 שעות 7 ימים בשבוע (חוץ מביום כיפור ועוד איזה יום של ספירת מלאי), גם לא יקר (ודווקא מחלקת הירקות שלהם מעולה וזולה), וגם מוכרים שרצים.

    אמנם מחלקת הבשר הטרי שלהם גם "כשרה" וגם סגורה אחרי 10 בלילה, אבל עדיין יותר טוב מהמתחרים.

  13. "יציאה מהגרסא המובילית" פירושה לחזור לברירת המחדל בשביל טלפון סלולארי, אבל אם בחרת את המובילית בתור ברירת המחדל, אז אין לאיפה לחזור, פוץ 🙂

    אני אמצא דרך שבה מחליף התבניות לא יציע את התבנית המובילית, בינתיים נקה לך את הקוקי שבוחר תבנית, עד שאשפצר פתרון.

  14. אוקי, שופצר. הגרסא המובילית לא תופיע יותר כבחירה, אבל אני מבטיח בלי קשר שתבניות אחרות ימשיכו להיראות נורא. אתם מוזמנים להשאר עם ויסטרד ליטל (בקרוב גרסא חדשה עם תגובות משורשרות…)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *