×¤×¢× ×¤×¢×, ×œ×¤× ×™ × ×“×ž×” לי 18 ×©× ×”, קמה לה להקה בריטית ×‘×©× ×¡×˜×•×ž×¤. ×”×™×” ×œ×”× ×¨×¢×™×•×Ÿ ×ž×’× ×™×‘ של ריקוד ×’'×–×™ ×ž×’× ×™×‘ ×¢× ×¨×§×™×¢×•×ª והקשות מתו×מות, ×•×¢× ×ž×¡×¤×™×§ ×¨×§×“× ×™× ×”×’×¢×ª למופע מצוין של תיפוף וריקוד. ×”× ×’× ×”×•×¦×™×ו DVD מצוין ×ו ×©× ×™×™× ×¢× ×§×˜×¢×™× ×˜×•×‘×™× ×ž×ד. ××—"×› ב××” להקה ××ž×¨×™×§× ×™×ª ×‘×©× ×‘×œ×•-מן גרופ שלקחה מזה ×—×œ×§×™× ×בל השקיעה ×‘×’×™×ž×™×§×™× ×ž×§×•×¨×™×™× ×ž×©×œ עצמ×, בעיקר ×¦×™× ×•×¨×•×ª, ×›×œ×™× ×ž×¢× ×™×™× ×™× ×œ×ª×™×¤×•×£, ומסכות ×©× ×¨×ות לי מ×וד ×œ× × ×•×—×•×ª.
××™×¤×©×”×•× ×‘×מצע קמה לה ×ž×™×•×ž× ×”. בהתחלה ירדו ×¢×œ×™×”× ×©×”× "חיקוי סטומפ" ×בל מהר מ×וד התברר ×©×”× ×™×•×“×¢×™× ×œ×¢×©×•×ª יופי של חומר מ×וד מקורי ומרהיב. הרבה דגש ×”×™×” על ×œ×•×œ×™× ×•×ª, ×œ×™×¦× ×•×ª והומור, וקצת שחרור ישר×לי מ××’× ×™×‘ שכזה. ×™×¦× ×œ×™ לר×ות ××•×ª× ×œ×¤× ×™ 5-6 ×©× ×™× ×•×”×ž×•×¤×¢ ×”×™×” ×כן מדהי×. רצתי ×•×§× ×™×ª×™ דרבוקה.
מהר מ×וד הגיעו סיבובי הופעות בעול×, ולהקות ×ž×©× ×” מטיילות וקבועות, כולל מופע שרץ בעוף ברודווי, מסתבר שלהקת הישר××œ×™× ×¤×•×¤×•×œ×רית מ×וד בברזיל, ומי שיחפש ביוטיוב יגלה שהמון ×¡×¨×˜×•× ×™× ×©×œ ×× ×©×™× ×¡×ª× ×ž×ª×•×¤×¤×™× ×‘×˜×§×¡ ×”×¡×™×•× ×©×œ בית-ספר ×ו ×¡×ª× ×‘×—×¦×¨ מתו××¨×™× ×›"כמו ×‘×ž×™×•×ž× ×”". ממש מותג. כבוד!
××– למה כל ההקדמה?
×”×™×•× ×§×¤×¦× ×• בשלישיה לר×ות ×ת "×‘×—×•× ×˜×•×¡" ש×פשר ×œ×ª×¨×’× ×ותו בערך ל"בשותף". ×©×¢×˜× ×– ×ž×¢× ×™×™×Ÿ של דוד ברוזה ×•×ž×™×•×ž× ×” שרץ כבר ×©× ×” ורבע. כל ביקורת שתפתחו על המופע ×”×–×” ב××™× ×˜×¨× ×˜ – ×והדת בלי סייג. ×œ× ×¨×¦×™×ª×™ להרוג ×ת ההתלהבות של חברי שיצ×ו × ×¤×¢×ž×™× ×ž×”×•×¤×¢×ª הבתולין ×©×œ×”× ×‘×‘×™×ª ×ž×™×•×ž× ×” – ×›×™ × ×¨××” לי ש×× ×™ היחידי ×©×™×¦× ×ž×וכזב, ××– ×× ×™ פורש ×›×ן ×ת דעתי.
המופע שר×יתי כמה ×©× ×™× ×חורה (הר×שון ×ו ×”×©× ×™ שלה×, מי זוכר) ×”×™×” ×©×¢×ª×™×™× ×›×ž×¢×˜ רצופות של קצב ו×× ×¨×’×™×” משוגעי×, הומור וכור×וגר×פיה מקורית ×¢× ×ª×™×¤×•×£ משותף ×ž×¡×•× ×›×¨×Ÿ להפלי×. הדבר ×”×›×™ ×ž×“×”×™× ×”×™×” ×©×¢× ×›×ž×¢×˜ ×פס ×מצעי הגברה (מלבד ×ולי ×§×˜×¢×™× ×©×§×˜×™× ×›×ž×• התיפוף על ×¦×™× ×¦× ×ª במי×), המופע ×”×™×” ×‘× ×•×™ × ×˜×• על מה ×©×”×¨×§×“× ×™× ×”×§×™×©×• ×•× ×™×’× ×• תוך ריקוד. בלי ×©×•× ×˜×¨×™×§×™×, פשוט המון ×ימון על ×¡×™× ×›×¨×•×Ÿ ×ž×•×©×œ× ×•×›×©×¨×•×Ÿ. ×בל ×”×™×•× ×‘×ž×•×¤×¢… ×יך להתחיל לספור?
ב×תי לר×ות תיפוף בריקוד. ×ž×¡×™×’× ×•×Ÿ המופע המקורי × ×©×רו בקושי ×©× ×™×™× ×•×—×¦×™ קטעי×. ×ל ×ª×‘×™× ×• ×ותי ×œ× × ×›×•×Ÿ – המוזיקה × ×”×“×¨×ª, ברוזה גיטריסט מדהי×, ×בל ×× ×”×™×™×ª×™ רוצה מופע של ברוזה הייתי מעדיף ×œ×§× ×•×ª כרטיס × ×¤×¨×“. קיבלתי מופע שהיה 20% ×ž×™×•×ž× ×” ×”×™×©× ×”, 15% ברוזה, עוד 15% ברוזה-×¢×-×¨×§×“× ×™×-במופע-×—× ×•×›×” ×•×—×ž×™×©×™× ×חוז × ×•×ª×¨×™× ×ž×¢×™×Ÿ ×©×¢×˜× ×– מוזר ×©× ×¨××” כמו ברוזה ×¢× ×¨×§×“× ×™× ×©×ž× ×¡×™× ×œ×”×™×•×ª ×ž×™×•×ž× ×” מדי פע×. הלהקה החדשה ×œ× ×ž×ž×•×§×“×ª, ×–×” בערך הסיכו×. ×‘×§×˜×¢×™× ×©×œ הריקוד – הרגשתי שר×יתי ×¨×§×“× ×™× ×ž×§×¦×•×¢×™×™× ×™×•×ª×¨ ב"×¨×•×§×“×™× ×¢× ×›×•×›×‘×™×" בריקוד שעבר רק שבוע חזרות. בקטעי התיפוף היו ×œ× ×ž×¢×˜ יצי×ות ×ž×¡×™× ×›×¨×•×Ÿ של הקבוצה ששמעתי ×›×™ ישבתי קרוב לבמה. מי שישב רחוק ×œ× ×©×ž×¢ ×ת ×”×“×•×•×“×™× ×•×”×¤×—×™× ××œ× ×ת מערכת ההגברה שהעבירה ברוב ×•×•×œ×™×•× ×ת – ×יש כלי ההקשה! כן… הלהקה ברוב ×”×§×˜×¢×™× ×¨×•×§×“×ª ומתופפת חצי-בכ×ילו ×בל מה ש×תה שומע ×–×” מערכת הגברה שמשמיעה מתופף שעומד מ××—×•×¨×™×”× (×יש הקשה מעולה, ×בל עדיין מתופף ש××™× ×• הלהקה עצמה) ×•×‘×©× ×™ ×§×˜×¢×™× ×פילו ×ž×›×•× ×ª תופי×(!). בשבילי ×–×” ×”×™×” כמו השוק של חברי "מועדון הרפורמה" כשפילי×ס פוג ×”×›× ×™×¡ ×ישה להיכליו. ×ין ×©×•× ×“×‘×¨ קדוש? במופע המקורי היו קטעי ריקוד ×§×¦×¨×™× ×œ×œ× ×ª×™×¤×•×£, ×œ×©× ×™×•×ª פה וש×, ×בל ×›×ן ×”× ×’×™× ×” עברה למתופף ×•×œ×’×™×˜×¨×™×¡×˜×™× (ושתי חברות להקה ×©×’× ×ž× ×’× ×•×ª ×œ× ×¨×¢ ×‘×›×™× ×•×¨), והתיפוף × ×“×—×§ לו יותר ×œ×¤×™× ×” של "× ×•×¡×˜×œ×’×™×”", הרגשתי כמו ×¡×‘× ×–×§×Ÿ שמר××” ×œ× ×›×“ שלו ×ריות ×–×§× ×™× ×•×©×ž× ×™× ×‘×¡×¤×רי – "×תה יודע, ב×פריקה ×”× ×¨×¦×™× ×ž×וד מהר ×•×¦×“×™× ×œ×‘×“ ×ת הבשר, רק תדמיין!" – ×בל הת×פקתי ×•×œ× ×”×¨×¡×ª×™ לחברי ×ת המופע, ×× ×™ ×›× ×¨××” × ×©×רתי מ×וכזב לבד. הרגשתי ש×ת הפ×שלות בתיפוף כיסו במתופף ומערכת הגברה, ×ת הפ×שלות בקטעי ריקודי "סטפס" כיסו ×¢× ×ž×›×•× ×ª ×ª×•×¤×™× ×•×¢×œ כל הש×ר הבהבו במספיק ת×ורה ×–×–×” ומחליפה ×¦×‘×¢×™× ×›×“×™ לעשות התקף ×פילפטי ×œ×”×™×¤×•×¤×•×ª× ×סייתי ×œ× ×ž×¦×•×™.
מי שחיפש ברוזה – יתלהב. מי שחיפש ×¨×™×§×•×“×™× ×•×ž×•×¤×¢ × ×•×¦×¥ יותר ×‘×¡×™×’× ×•×Ÿ ווג×ס – יקבל וישמח. מי שמחפש ×ת ×ž×™×•×ž× ×” ×”×™×©× ×”, ×”×™× ×‘×¨×•×‘×” קופלה ל×רון ומציצה ×œ×©× ×™ ×§×˜×¢×™× ×‘×§×•×©×™. המופע ×œ× ×¨×¢, ×בל ×”×•× ×ž× ×¡×” לעשות המון ×“×‘×¨×™× ×•×œ×›×¡×•×ª המון תחומי×, ולדעתי ×™×•×¦× ×‘×©×™×¢×¨ מדולל (×בל ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ קירח) מכ×ן ומכ×ן.
about a year and half ago, i went to watch Mayomana show without David Broza or anything, and the show was just wonderfull, without amplyfiers just the pure rthym and dance
I suggest next time you buy a ticket for Mayomana Neto and you will get what you looking for.
טוב…
אז אני הייתי חלק מהשלישיה הזו שעירא הזכיר, ולמרות שמעולם לא הייתי עוד בהופעה של מיומנה או של דיויד ברוזה, אהבתי את הקצב. היו לא מעט בעיות של סינכרון בין המתופפים – זה נכון. אבל עדיין, היו קטעים יפהפיים שבאמת אהבתי.
יש בחבורה הזו אנשים מאוד מוכשרים, ולראות בחורה, שרוקדת פלמנקו ועוד סגנונות ריקוד לרוב וגם מנגנת בכינור ובנוסף לכך מתופפת כמעט על כל דבר בכישרון רב – זה בהחלט לא דבר של מה בכך. החבר'ה האלה בהחלט עושים את העבודה, למרות שיש כמה פאשלות, פה ושם.
אני לא יודע אם לומר שכרטיס שעולה 159 שקלים הוא מחיר שהייתי משלם בדיעבד עבור מופע כזה, כי זה מחיר שלוקחים על הופעות של להקות מחו"ל, שהן לרוב טובות יותר (גם אם המוסיקה היא בסגנון שונה לחלוטין) ודרושות הפקות גדולות יותר. אבל עדיין, נהניתי מההופעה. לא צריך לכתוב סופרלטיבים על כל הופעה שרואים. יש כאלה שטובות יותר, ויש כאלה שפחות. "בחונטוס" היתה הופעה טובה. לא יותר ולא פחות.