הטלוויזיה החינוכית למען ההתנתקות

הטלוויזיה החינוכית עושה שרירים ובצדק. מדובר בגוף מוזר, שאת התקציבים שלו מקבל ממשרד החינוך, פרסומות בערוץ השני, מכירת תוכן לערוץ השני, סינדיקציה בכבלים, ומעביר מצד שני אדרות ערוצים במיליונים לשנה לערוץ הראשון. משהו הזוי פה – הערוץ הראשון המדשדש שלנו מקבל מהם מליונים בשנה ומשדר 8 שעות חינוכית ביום, אבל להפיק בעצמו תוכניות אין טורח. הטלוויזיה החינוכית עשתה שריר ובצדק לפני כמה שנים כשרצו לאחד אותם לתוך רשות השידור, אבל עכשיו מדובר בנסיון (נראה שמוצדק) להתנתק מהאיכסה הזה שנקרא ערוץ אחד ולהתמקד בערוץ השני ו23. ברוממה מצד שני מתחילים לבכות שאין להם במה למלא את החלל. מתי יפריטו כבר את הערוץ העלוב הזה וישחררו את המוחות היצירתיים המעטים שאולי עוד שרדו בטלוויזיה החינוכית לעשות דברים טובים? זה א-פרופו מושחתים נמאסתם וככה…

3 תגובות בנושא “הטלוויזיה החינוכית למען ההתנתקות”

  1. אין ספק. את ערוץ 1 היה צריך להשבית כבר מזמן. זו סתם מכונה לעשיית כסף.
    שום דבר איכותי לא יצא מהערוץ הזה כבר הרבה זמן. מצד שני – אני לא בטוח שערוץ 2 הוא באמת התשובה. גם שם לא ראיתי משהו ממש טוב יוצא לאחרונה.
    אני לא בטוח שהייתי רוצה שהטלוויזיה החינוכית תעבוד עם ערוץ שרואה בתחת של עופר שכטר מדיה מוצדקת להצגה מול ילדים ונוער.
    לגבי ערוץ 23 – אין לי שום בעיה איתו חוץ מזה שכמעט אף אחד לא מזפזף לשם. הדבר הטוב האחרון שהיה שם היה לופ של 36 שעות של 4 תכניות של "שערוריה". וזהו. אבל אולי זה בגלל שאני לא רואה טלוויזיה. 🙂

    בכל מקרה – אין לי בעיה עם הרצון להרוויח כסף. יש לי בעיה כשזה בא על חשבון הציבור שאותו הוא בא לשרת. וככזה, אין ספק שאין לו מקום שידור רציני בערוץ מסחרי.

  2. התשובה היא כנראה "שמיים פתוחים" כמו בארה"ב, שיתחרו מספר גופים עצמאיים עם פיקוח מינימלי ככל שניתן ובלי תנאים מקדימים. כיום יש לך מערכת גביית אגרה שמממנת בעיקר את עצמה והיא עדיין מס גולגולת רגרסיבי. אין קשר בין הכסף שהיא מכניסה ובין מה שמקבלת רשות השידור, שם כידוע המגנון מתחפר במשכורות גבוהות, ציוד לא תחרותי ופחות הפכות מקור כל שנה. ערוץ שתיים עושה את כל זה אבל מפיק יותר הפקות מקור, אבל גם עליו יש מגבלות משוגעות של תכנים. מינימום שעות של תכניות דוקומנטאריות? אין בעיה – עדי אשכנזי יוצאת לראיין אנשים ברחוב, אז "מה זה השטויות האלו" נספרת בשעות הדוקומנטריות שערוץ 2 מחויב להן, ועוד דברים ציניים ומוזרים כאלו.

    אני אומר שבנושא שוק התקשורת, תנו לקפיטליזם לעבוד. ערוצים 3,8,23 ואחרים אצלי בכבלים עושים עבודה מצוינת בלי פיקוח.

  3. אני מסכים איתך לגבי ערוץ 8, אבל יצא לך להסתכל מתישהו לאחרונה בערוץ 3? על מה אתה מדבר? הערוץ הזה הפך למדגרת בולשיט בדיוק כמו ערוץ 2, או ערוץ 10. כל תכניות ה"לייט נייט" הכל כך לא מצחיקות, שמבזבזים עליהם המון כסף – ובשביל מה? שיתנו לי את הסדרות הבאמת טובות בערוץ 3 – ולא את "מה קשור?" בפריים טיים.
    לגבי ערוץ 23 – יש לי מעט מאוד ידע, כי אני פשוט לא מגיע לשם. כאמור – הלופים של הסו"ש הם לפעמים דבר נהדר, ולעיתים יותר קרובות – משעממות למוות.
    כל התכנים הנורמליים היום נמצאים בערוצי נישה, כמו אקסטרה הוט בכבלים, או כמו יס סטארס בלוויין. ערוץ 8 הוא ערוץ נישה שמצדיק את עצמו – בכך אין ספק, אבל זהו.
    מאכילים אותנו בהמון זבל.
    לגבי אי תשלום אגרה, אתה צודק לחלוטין. אין לזה מקום בעולם המודרני שבו אנחנו חיים. עניין האגרה מראה בדיוק איפה נמצא ערוץ 1. שייך לגמרי להיסטוריה. התברר לי בעבר שאפילו אם יש לי מכשיר טלוויזיה שאינו מחובר לשום דבר מלבד לחשמל (לא לאנטנות, לא לכבלים, לא לצלחות לוויין) ואולי לאיזה DVD, אני עדיין חייב בתשלום אגרה. וכל זה למה? בגלל שאולי אני אחליט יום אחד לשים אנטנה ולקלוט את ערוץ 1. שמישהו יכניס לו טוב טוב לראש -אם הטלוויזיה שלי מחוברת רק לחשמל ולא לשום חברה אחרת, אין שום סיבה בעולם שאני אפילו בטעות אעביר לערוץ 1. בטח ובטח שלא לשים אנטנה על הטלוויזיה ולראות את הערוץ הזה בכוונת תחילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *