עוד שלוש שעות הלכו לפח

יצאתי אל האוטו שלי מדוכדך ושמתי גז את תוך הלילה השחור. "300" לפתע צף בראי כזכרון מתוק. איך ולמה? הזמן יגיד איך יגלידו הפצעים בנישמתי מהעלבון שהוטח בי כיושב קהל תמים. 40 אלף קוב מים לא ישטפו את הבושה. הרגשתי שדוד ורמוס. איך אומרים violated בעברית?

עגבניות טריות?, לא ברור איך… ב"300" היה פאתוס מוגזם אבל לפחות הוא היה מסוגנן. היו מפלצות לא הגיוניות אבל לפחות הן היו יצירתיות. היו צבעים מוגזמים אבל היה סטייל מגניב. העכביש אכזב – שעתיים וחצי סרט, שמתוכו אולי 25-30 דקות אקשן אמיתי. קראתי איפשהוא שעלות הסרט 300 מליון דולארצ'ים, לאיפה זה הלך? קפצתי לאתר של הסרט, הצצתי בסרטונים של מאחורי הקלעים וגיליתי למשל שבסצינה אחת שבה ספיידי שוטף את איש החול במה שנראה כמו מקלחת קצרה של מים בCG, משהו של שלוש שניות על המסך או פחות, בקושי 50 או 70 פריימים, נבנה אנק אמיתי ושוחררה כמות המים הגדולה ביותר ששוחררה בסט סגור כלשהוא בקולנוע. בסרט לא רואים את זה. לאיפה הלך הכסף? לא ברור.

אמרתי פאתוס מתוזמן גרוע? כן, החלקים הרגשיים בין הדמויות שטוחים עוד יותר מנייר הקומיקס של הסיפור המקורי. נמרחים כמו מסטיק. סטן לי כבר לא שומר אמונים ליצירות שלו, ונתן יד חופשית למפיקים והבמאי ליצור ערמת קש וגבבה, עלילה דלוחה, בדיחות תפלות, והכי צחקנו דווקא בקטעים של הדמעות והכינורות. זה היה פשוט מעייף ומעליב. אני ממליץ לכל מי שלא ראה את הסרט, לוותר עליו. אפילו אם זה בחינם בבית דרך ביטטוררנט. חסכו שעתיים וחצי מהחיים! תאמינו לי שחבל.

ולינק ששכחתי להביא: דבורית טוענת שספיידי הומו ולא רק אומו….

3 תגובות בנושא “עוד שלוש שעות הלכו לפח”

  1. violated בעברית? מחולל. זו המילה. זו גם גם בהחלט ההרגשה. הייתי צריך להתקלח שעות כדי להוריד את ההרגשה הזאת. וזה לא עזר. לקחתי יום מחלה מהעבודה.
    קראתי את הביקורות ב-ynet אתמול בבוקר ולא התרגשתי. ידעתי שלסמוך עליהם זה לא מה שאני עושה בדרך כלל. אבל הפעם טעיתי. אוהו, איך טעיתי.
    זוכרים דרדוויל? הגועל נפש של בן אפלק בקולנוע? אוקיי – דרדוויל היה יצירת מופת ליד הזוועתון שראינו אתמול. אין לי מילה אחרת לתאר את זה. פשוט זוועתון. הפעלול היחיד שגרם להתרגשות באולם (שכלל בדיוק עוד 8 אנשים מלבדי ומלבד חבריי), היה שהצלחנו להישאר ערים לאורך כל השעתיים וחצי האלה. רצינו, קיווינו, אפילו קנינו גלידה במזנון. שום דבר לא הפך את הסרט הזה למשהו מתוק. מישהו צריך לתת לריימי בעיטה, אולי איזה צ'ק של 300 דולר, ושיילך לעשות את evil dead שוב. מההתחלה. אולי זה יחזיר אותו לפרופורציות. מי לעזאזל נתן 300 מיליון דולר לדבר הזה? למה? מה עשינו? חשבתי ששואה אחת מספיקה!
    באופן כללי, אולי כדאי להוציא מהידיים מלאות הכסף של הוליווד את תעשיית הסרטים. אפילו ריימי בעצמו אמר השבוע, במוסף של "ידיעות", שהוא "מאמין שהקולנוע יחזור בשנים הקרובות ליוצרים העצמאיים". כל מילה בסלע. אני מציע לא לחכות. אולי בעצם להפוך את ריימי לדוגמא. מישהו חייב לקחת אחריות, והפעם אולי זה לא אולמרט. טוב, רק אולי.

    אני חושב שנקודת האור היחידה שלי מאתמול, היא זו שלא שילמתי ישירות על הסרט. נתתי לעירא לשלם על זה ואז הזמנתי אותו לבירה. לפחות משהו אחד טוב יצא מזה…
    לא נותר אלא לחכות לסרטים אחרים השנה. אולי בכל זאת לא תהיה אכזבה טוטאלית. למרות שלך תצפה למשהו חיובי מ"ארבעת המופלאים" בהמשכון הנפלא: "אולי נכשלנו בנסיון הראשון, אבל מי אמר שקפיצה ממטוס זה לא בשבילינו?".

  2. בהוליווד נגמרה המקוריות. עמדתי בלובי של הקולנוע והסתכלתי על הפוסטרים של הסרטים הבאים עלינו לטובה, הכל המשכים, סחיטה מתמשכת של משהו שהצליח עד שיצא מהאף, או חזרה על הז'אנר הקיים עם טוויסט מאוד קטן ומאוד לא מקורי. אחד סרט פנגווינים CGI נוסף. אחד שרק (שלישי), אחד שודדי הקאריביים (שלישי), ועוד אחרים. בשנה הקורבה, סיפר לי גיא, מגיעים וונדר וומן, איי טים, ומדברים על זה שהחתימו את טובי מגוואיר על חוזה לעוד שלושה סרטי עכביש, אחורי זה יש עוד שני סרטי סין-סיטי ובטח עוד כמה קומיקסים שהלכו לעיבוד. את ניק קייג' עם ראש בוער כבר ממש לא טרחתי לראות.

    מצחיק או עצוב? שנים נלחמים יוצרי הקומיקס שיכירו במדיום שלהם כז'אנר לגיטימי ומכובד, ובסוף את הכסף האמיתי הם עושים מלמכור את הדמויות והזכויות, ויצירת הקומיקס המקורית שלהם הופכת לסטורי-בורד גרסה 0.01 של סרט. לא חושב שזה טוב לתעשיית הקולנוע, תהייה בסוף התמוטטות.

    אני מקווה שפיקסאר לא ידרדרו להלחם במי האפסיים האלו. "ראטאטוי" בינתיים רק בטיזרים, לא נראה כמו מלחמה אמיתית לSKG וסוני, אלא יותר כמו ויתור קולוסאלי. אבל אני אופטימי, גם הטיזרים הראשונים של נמו נראו כמו הצגת תכלית בקושי.

  3. חכה.. אם אתה חושב שוונדרוומן ואיי טים זה משהו חכה לשנתיים הבאות עלינו לטובה.
    אז מה מצפה לנו? מתברר שלא רק סרטים על פינגווינים מוכרים!
    זוכרים את מאגנום? זה עם השפם? כן, כן ההוא – טום סלק. אז הוא יגיע עוד שנתיים. לא סלק. סתם מאגנום. הפעם ככל הנראה במראה המאוד דומה של מתיו מקונוהי.
    זה לא הכל – אנחנו גם מצפים לנחיתתם של ה-G Force. כן – הסדרה מהימים שהיה עוד רק ערוץ אחד בארצינו הקטנטונת מגיעה למסך הגדול. שמעתי עוד כל מיני שמועות על סדרות שמישהו משועמם החליט להחזיר.
    בשביל מה הביאו לנו את חניבעל בנעוריו?
    חסר לנו רק שנמו יילך שוב לאיבוד, ואז באמת אבדנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *