זהירות! לינק שמחזיר בשאלה!

לחצו רק אם אתם באמת אתאיסטים! בעל הבית לא לוקח אחריות…

כבר כתבתי איזה פוסט או שניים בעבר על מוסריות של אדם אתאיסט. הדברים האלו עולים שוב ושוב ברשת, וכמובן אחרי פיגועים עם טוויסט דתי. אתאיסטים בארץ אינם נרדפים ואינם מיעוט, אני שמח להגיד, אבל אני נדהם כל פעם מחדש כשאני קורא או שומע את ההתקפות עליהם בכלי התקשורת בארה"ב. זה מדהים לחשוב שבמאה ה21 אנשים לא מבינים בפשטות: אתאיסט הוא לא עובד שטן – הוא מאמין שאין אלוהים וגם לא שאר היצורים המטאפיזיים. יש לנו קוד מוסרי, ואכן אפשר שיהיה לך קוד מוסרי בלי לפחד מאף ישות דמיונית. ומילה לBBC: אתאיזם איננה דת, כמו שאי-איסוף בולים אינו תחביב.

כמה אטימות מוחית מזריקים לראש הילדים? כמה שטויות יכולים פונדמנטליסטים להגיד? אנשים מתחילים להגיד בחצי גיחוך, שככל שעולה ה"דתיות" החדשה הזו, פתאום האתאיסטים הם הגייז החדשים

לא יודע למה הנושא עלה לי בדיוק כרגע, אולי זה היה איזה מאמר שבדיוק קראתי. לצערי בנושא הזה, כמו כל מה שקשור לדת, אין חדש תחת השמש.

בינתיים.

(אני אופטימי)

8 תגובות בנושא “זהירות! לינק שמחזיר בשאלה!”

  1. הממ, אני לא בטוח שאני מסכים עם "אתאיזם זו לא דת".

    זאת אומרת, זאת לא דת עם חוקים, זה נכון. מצד שני, בדיוק כמו דת, להאמין שאין אלוהים דורש אמונה – היסוד האמיתי של כל דת. מי שלא מחזיק באף דת זה אותם חילוניים, שאם תשאל אותם אם יש אלוהים יגידו "כן", אבל לא מוכנים לפעול על פי אמונתם שלהם (זו המוצהרת, לפחות).

    שחר

  2. אתאיזם היא לא דת לפי אף הגדרה של דת. לא מילונית ולא אנתרופולוגית או סוציולוגית. לאתאיסטים אין מבנה מאורגן או ספרות מקודשת משותפת או עקרונות מאחדים או סיפור מיתולוגיה או שום סממן שמאחד סביבו קהילה. למעשה גם אין להם צורת אירגון כלשהיא. המילה לא צופנת בחובה שיוך לכלום, אלא רק אי שיוך לכל אחת מהדתות האחרות שתוכל לבחור. הרבה "אתאיסטים" לדבריך לא אוהבים שיש בכלל מילה, ומבינים שהיא הכרחית רק כשמדברים עם אנשים שיש להם זיקה לדת כלשהיא. לכן נתתי את הדוגמא – אם יש לך אדם שאוסף בולים ואחר שאוסף פקקי יין ושלישי שלא אוסף כלום, אתה לא יכול להגיד שיש לו תחביב של לא-לאסוף. פשוט אין לו תחביב. הוא לא קונה בקבוקי יין בשביל לא לאסוף פקקים, הוא לא מתכתב עם אנשים אחרים בעולם על כמה כיף לא לאסוף בולים. המילה אתאיזם קיימת שם בעיקר כדי לסדר בראש את המחשבות לאנשים דתיים.

    ולשרון – לא זוכר איפה אספתי את התוסף, הוא הופיע בשבוע שעבר אצל חנית בבלוג. מצד שני אני אשמח לדעת איך ה"תגובות אחרונות" אצלך מסודר כ"כ יפה. פיצ'ר של התבנית?

  3. אתאיזם הוא לא דת משום שהוא לא כולל אמונה.
    אתאיזם זה שילטון הלוגיקה: אני לא יכול להוכיח שאין פיל ורוד במסלול סביב כוכב בגלקסיה אנדרומדה. אבל זה ממש ממש ממש לא סביר.
    אני לא יכול להוכיח שמוחמד לא היה נביא אלוהים, שישו לא היה בן של אלוהים, שתור והפטיש או שבודהה או יהווה לא קיימים. אני לא יכול להוכיח כלום. אבל על סמך הנסיון שלי אני חושב שקיומם מאוד מאוד לא סביר.
    זו לא אמונה שאין אלוהים. זו המסקנה הטובה ביותר שאני יכול להסיק מהעובדות שלפני.
    היא לא וודאית ב 100%. אבל כלום לא וודאי. לטעמי היא מבוססת הרבה יותר מההנחה שכדור הארץ יהיה כאן מחר בבוקר.

  4. שי, עם כל הכבוד, אתאיזם אינו שולל אמונה, הוא רק שולל אמונה באל ומטאפיסיקה.

    אם אתה מעדיף להבין את העולם באינטואיציות או בניתוח לוגי זה סיפור אחר. אינטואיציות עלולות להביא לאמונה במזלות, גורלות או אלוהים, תהליך לוגי טוב לעולם לא יביא לאלוהים כמסקנה, ולכן אתאיזם הוא מסקנה של חשיבה ביקורתית ולוגית, אבל זה יותר מזה. זה שלל של גישות להסברת העולם ללא יד אלוהית באוצר המילים.

    מעבר לזה, האמונה שאין אלוהים, כמו האמונה שאין קומקום תה במסלול סביב אלפא סנטאורי (או פיל ורוד במסלול סביב כוכב אחר כלשהוא) היא רק אמונה, כי אי אפשר להפריך אותה כדבריך, אפשר רק להראות כמה היא בלתי סבירה. אבל עדיין זו אמונה רק על בסיס מה שידוע היום.

    עדיין, זו לא דת. אין מה שמאגד, אדם מגדיר לעצמו את השקפת העולם שלו, אין כאן דוגמות שאסור לסתור או מידע/ספרות קדושים, ואנשים שמתבססים על הסקת מסקנות לוגיות בד"כ יהיו פתוחים לתאוריות חדשות שמסבירות את העולם טוב יותר ברגע שיבואו ראיות חדשות ויהפכו את היוצרות. תראה לי דת אחת שהיא כ"כ גמישה ואינדיבידואלית, ואני אראה לך שגם שם לא מדובר כנראה בעצם בדת (אולי זרמים שונים של זן ללא אלוהות שמשמשים כאורח חיים ולא כדת?).

  5. אהבתי. פשוט ענק. עזוב את כל הממבו-ג'מבו מסביב.
    אני אתאיסט וגאה בזה.
    אם מישהו רוצה להעיר לי על זה שאני מדבר אל עצמי לפעמים – שיהנה.
    אני לא מדבר עם אלוהים, אני לא מתפלל אליו, ואני לא חושב שסביר שהוא קיים בכלל, לא משנה איך צובעים אותו, או איך מתייחסים אליו.
    מבחינתי שיקראו לו מוחמד, ישו, משה או אורי גלר, זה לא משנה.
    אה, כן – ואני בהחלט ממשיך לאסוף בקבוקי יין – זה לא הופך אותי לבן אדם דתי 🙂

  6. דרך אגב, האתר הזה Top 100 FSTDT Quotes פשוט מטורף.
    מומלץ לכל מי שאוהב לצחוק טוב.

    אני משתדל להדחיק את העובדה שזה אמיתי, ברשותכם.
    כמו שעירא ציין – על אחריותכם בלבד…

  7. סליחה על ההפרעה, אבל האתר נראה נורא בלי סקריפטים (כן, יש כאלה שמשתמשים ב NoScript ).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *