פוטושופ 10 – CS3 בשבילכם

אדובי מחלקת גרסא חביבה, פעילה לחלוטין ל30 יום, שווה להציץ אם אתה צלם, במיוחד על כמה הרצאות קצרות של לינדה בחינם אצלם באתר.

אדובי עשתה מסע רכישות אגרסיבי בשנתיים האחרונות. איחוד מאקרומדיה לתוך הכוורת שלה, קניית אחד מכלי עיבוד RAW הטובים בשוק, ולא במפתיע, פוטושופ הוסיף עוד כל מיני סליידרים חביבים בכל מיני פאנלים. דברים שבינתיים שמתי לב אליהם:

* פעולות "לא הורסות" חדשות בACR – מונוטון, דואוטון, אחרי מעבר שחל"ב עם מיקסר ערוצים מלא.
* תיקון כתמים – שוב בצורה לא הורסנית. זה יחסוך לי ניקויי חיישן.
* פוטומרג' (כלי הפאנורמות) השתכלל פלאים בזיהוי האוטומאטי של תפרים
* לוורקפלו (זרם עבודה?) של ברידג' נוספו הרבה מהפיצ'רים החשובים של לייטרום (שלא הצלחתי להפעיל אצלי כראוי), אז כנראה שאפשר לחסוך תוכנה אחת.
* קבצים תלת מימדיים מיובאים ומטופלים ישירות בתוך הפוטושופ. לא בשבילי, אבל לפרסומות ומניפולציות האפשרויות כמובן אינסופיות.
* אנימציה בפוטושופ – עכשיו לא רק רצף תמונות עם דיזולב, אלא גם שכבות וידאו שבהן אפשר לעשות אנימציה לכל מיני פרמטרים. בקיצור משהו משוגע למדי 🙂
* תיקון קונטראסט יותר טבעי, עכשיו לא שורף את קצוות ההיסטוגרמה.
* תיקון חשיפה – יותר מקונטראסט וגאמה בלבד
* מצד שני – ACR מוכן לעבוד עכשיו גם על TIFF או אפילו JPEG, אופציה מעניינת שעוד לא חקרתי.
* "בחירה מהירה" היא בחירת "מגנט" על סטרואידים עם ניחושים הרבה יותר נכונים, ואפשרויות REFINE למסכה הרבה יותר אינטראקטיביות ונוחות. למשל FEATHER הוא סליידר רציף עם תצוגה מקדימה. אין יותר ניסוי – UNDO – עוד ניסוי וחוזר חלילה.
* העברה לשחל"ב דרך מיקסר ערוצים השתכלל מאוד ועכשיו זמין כשכבה – מה שאומר גם מסכה ופעולה לא הרסנית. עוד רגע אני אפסיק לצלם פילם וזהו… (כמעט)
* פילטרים חכמים – בעצם להפוך שכבה ל"אוביקט חכם" ופתאום כל הפילטרים הם שכבות שניתנות לעריכה מחדש, למרות שרק בתוך אותה שכבה. אני חושב שזה אולי היה גם בגרסה הקודמת בצורה חלקית.
* תיקוני אור משופרים – חישבו הוספת מבזק מילוי אחרי הצילום – אבל ממומש בצורה יותר "נכונה" לצילומים. עקומות התיקונים האלו הן רק חלק מהדברים שגימפ לא ממש מצליח להדביק מול אדובי…
* כלי התיקונים כמו CLONE וחבריו עכשיו תומכים בהעתקה גם מתמונה אחרת ומספר שיכלולים קטנים.
* הפאלטות מצופפות אוטומטית, מוסתרות אוטומטית ו/או מצטמצמות אוטומטית, מה שחוסך מקום על המסך. סוף סוף! יש אנשים שקנו מוניטור שני בשביל הפאלטות. מאוד פשוט ונוח, יותר מה"באר" של CS2.

לא בדקתי עדיין אם כל הפלאגאינים הישנים עובדים בלי בעיות, אני מניח שלא יהיו בעיות מיוחדות, למרות שכבר היו הפתעות 🙂

3 תגובות בנושא “פוטושופ 10 – CS3 בשבילכם”

  1. עוד גילויים – CS3 מטפל עכשיו גם ב"סטאק" תמונות, למשל צילומים אסטרונומיים או רפואיים דולגי זמן, חשיפות ארוכות מרובות שצריכות ניקוי רעשים. אני מכיר כמה אנשים שעושים את זה היום בכלים חיצוניים על ערימת JPEG, מעכשיו אפשר להשאר עם RAW ולעשות את זה בתוך הפוטושופ.

    ולבסוף – אינטגרציה עם מאטלאב, למי שעושה מניפולציות בעיבוד תמונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *