ר×יתי ×ת הסרט ×”×–×” הרגע ×•×œ× ×™×›×•×œ×ª×™ ×©×œ× ×œ×”×–×›×¨ בר×יון הבוקר של רזי ברק××™ ×¢× ×¨×ש ×ž×ž×©×œ×ª×™× ×• ×”×הוד (NOT).
רזי × ×™×¡×” לש×ול ×ותו כמובן על דעתו על תפקודו של פרץ, על הירשזון ו××™ עזיבתו (למרות שמ××– הר×יון ×”×•× ×”×›×¨×™×– על × ×‘×¦×¨×•×ª השעייתית עצמית ×–×ž× ×™×ª תלת חודשית). רזי × ×™×¡×” לש×ול ×ותו על פרס וה×× ×”×•× ×¨×•××” ×ותו כמי ש"× ×¢×¥ בו סכין". ×ולמרט העדיף כמובן לחמוק מכל ש×לה ×¢× ×™×™× ×™×ª, ×”×•× ×¢×©×” ×–×ת בחוסר ××œ×’× ×˜×™×•×ª והסביר שוב ושוב ש"×–×” ×œ× ×¨×וי היו×, ערב ×™×•× ×”×–×™×›×¨×•×Ÿ, ערב ×™×•× ×”×¢×¦×ž×ות". רזי מקשה ושו×ל ×× ×”×•× ×ž×•×›×Ÿ ×× ×›×š ×œ×¢× ×•×ª על הש×לות ×”×לו בשבוע ×”×‘× ×‘×¨×יון ×חר, ו×ין תשובה. "הכל בסדר בקו×ליציה!" – "××– מה ×”×™× 'קלחת הרעלי×' שדיברת עליה ×œ×¤× ×™ כמה שבועות?" – "שוב, רזי ×× ×™ חושב ×©×œ× ×¨×וי…" – "למה וועדת ×•×™× ×•×’×¨×“ ×œ× ×ž×¤×¨×¡×ž×ª ×ת ×”×ž×¡×§× ×•×ª?" – "×–×” ×œ× ×”×™×” יעודה של הועדה מלכתחילה"….
וכך ×–×” × ×ž×©×š כל הר×יון. התחמקות בלתי ×ž×©×›× ×¢×ª ×חת ×חרי ×”×©× ×™×”. ר×ש ממשלה ×©×œ× ×™×¢×–×•×‘ ×ת ×”×›×¡× ×œ×ž×¨×•×ª כל החקירות והביקורת. × ×©×™× ×©× ×‘×¦×¨ ומתבצר ×‘×ž×§×•× ×œ×”×ª×¤×˜×¨. שר ×וצר שמעל ועושה טובה שמשעה ×ת עצמו, ×בל ×œ× ×ž×ž×© עוזב ×ת הכיסׅ
ר×וי ×©×ª×¢× ×” לש×לות ×הוד.
ר×וי ×©×ª×¢× ×” לש×לות בכל ×™×•× ×‘×©× ×”, למעשה ×× ×ª×ª×¨×יין ×œ×¢×™×ª×•× ×•×ª ×¤×¢×ž×™×™× ×‘×—×•×“×© יכול להיות יותר טוב.
ר×וי ×©×œ× ×ª×ª×—×ž×§ מש×לות פשוטות ולגיטימיות, ×›×™ ×תה מפליל ×ת עצמך וחושף ×ת פחדיך בשתיקות. ×פשר לעבוד כל הזמן על חלק מהע×, ×בל כבר מזמן ××™ ×פשר ×”×™×” לעבוד על כל ×”×¢× – ×פילו ×œ× ×—×œ×§ מהזמן.
ר×וי ×©×œ× ×ª×ª×—×ž×§ בכזה חוסר ×לג×× ×¡ בר×יון היחידי ×‘×©× ×” ש×תה ×ž×¢× ×™×§ ×œ×¢×™×ª×•× ××™ טיפה פחות צהוב ×ž×”×¢×™×ª×•× ××™× ×©×œ ידיעות ומעריב שפת××•× ×ž×¤×¨×’× ×™× ×œ×š במוספי סוף השבוע ×›×™ ×–×” מוסף לחג, למרות שכתבו ב×ותו העיתון ביקורת × ×’×“×š כל השבוע ×©×œ×¤× ×™.
ישר×ל שכחה מה ×”×™× ×“×ž×•×§×¨×˜×™×” לצערי. ×•× ×‘×—×¨×™×” ×ž×©×ª×›×©×›×™× ×‘×©×›×—×” הזו בכיף. יש ×œ× ×• ממשל שכבר מזמן ×œ× ×©× ×ת ×”×ž×“×™× ×” ×œ×¤× ×™×•, ×œ× ×¨×•××” ×ת עצמו כמשרת טובת הציבור, ×•×œ× ×˜×•×¨×— ×פילו ליפות ×ת ×”×גו××™×–× ×©×œ×• יותר. ×–×” ×œ× ×ž×ž×œ×›×ª×™ להתחמק מש×לות פשוטות ×הוד, וזה ממש ×œ× ×¨×וי, במיוחד היו×, ערב ×™×•× ×”×¢×¦×ž×ות של ×ž×“×™× ×ª ישר×ל. ××” סליחה, ×”×–×–× ×• ×ותו ×œ×ž×—×¨×ª×™×™× ×œ×›×‘×•×“ הדתיי×. ×ופס.
רציתי לומר משהו ×’× ×œ×’×‘×™ משפחות ×”×©×›×•×œ×™× ×•×”×”×ª× ×’×“×•×ª לשחרר ×¨×•×¦×—×™× ×ž×•×¨×©×¢×™× ×ª×ž×•×¨×ª ×—×™×™×œ×™× ×—×˜×•×¤×™×. ×©× ×™ ×”×¦×“×“×™× ×¦×•×“×§×™× ×•×§×©×” לי להכריע לכ×ן ×ו לכ×ן. ×× ×™ ×יבדתי חבר טוב בפיגוע טרור, ומצד ×©× ×™ הכרתי (×›×›×” מרחוק, ×‘×¤×•×¨×•× ×¦×™×œ×•×) ×ת ×ודי גולדווסר. ל××£ ×חד ×œ× ×ž×’×™×¢ לסבול בשבי, ל××£ ×חד ×œ× ×ž×’×™×¢ לחיות בפחד ×©×¤× ×ט מחוק-מוח ישוחרר ויחזור לרצוח מחר, ל××£ ×חד ×’× ×œ× ×ž×’×™×¢ לר×ות ×ת רוצח משפחתו לומד בכל×, פוגש ×ת המשפחה בביקורי×, לומד המון ×ž×ž×—×‘×œ×™× ××—×¨×™× ×‘×ª××™× ×©×œ×™×“ וזוכה לשחרור מוקד×.
מגיע ×œ×©× ×™ ×”×¦×“×“×™× ×©×§×˜ × ×¤×©×™, ומגיעה ×œ×”× ×ž×“×™× ×”. מגיעות ×œ×”× ×§×¦×ª ×דמות כדי שיהיה פה שקט. מגיעה ×œ×”× ×”× ×”×’×” ש×כפת לה ×ž×”×¢× (×–×” ×‘×¢×¦× ×’× ×œ×™ מגיע), ומגיעה ×œ×”× ×¢×¦×ž×ות.
×—×’ עצמ×ות שמח. מי יתן והדור ×”×‘× ×™×§×‘×œ פה ממשלה דמוקר×טית ×•×œ× ×ž×•×©×—×ª×ª. ×× ×™ מ×בד ×ת ×”×ופטימיות כל ×©× ×”.
עירא, מילים כדורבנות. מזמן איבדנו את הבושה, אם אי פעם היתה פה בכלל כזו.
אם כבר העלית את עניין יום הזיכרון והזזתו למען הדתיים, רציתי לחלוק איתך עוד נקודה קטנה שקראתי במהלך סוף השבוע האחרון:
בהוד השרון, עיר שאינה דתית או חרדית, החליטו מספר משפחות שכולות דתיות להחרים את טקסי יום הזיכרון. עכשיו תשאל למה? ובכן הסיבה היא שהם לא מסכימים שרב רפורמי של העיר, שהוא בעצמו אב שכול, ישא את תפילת "אל מלא רחמים". מדהים מה שאנשים מוכנים לעשות בשם "המתים" שלהם. הם קוראים לו "רב שנוי במחלוקת", ורוצים שהרב החרדי של העיר, שהוא "אישיות סמכותית" ישא את התפילה. הם רק לא מזכירים, שאותה אישיות סמכותית, באותו יום מכובד לזכר חללי מדינת ישראל לפני שנה בדיוק, נשא נאום נלהב נגד המדינה ונגד ההתנתקות, שאין לה דבר עם היום המכובד הזה.
מדהים לאן אנחנו מידרדרים עם השנים. בכל פעם שאני חושב שהגענו לתחתית, אני מגלה שמישהו חפר עוד מטר באדמה. רק כדי להוכיח שהוא יכול.
תשמע, גם בארצות הברית, התקווה הלבנה הגדולה, כבר מזמן רמסו כל סעיף במגילת זכויות (האמנדמנט'ס לחוקה, הידועות ביחד בתור ה"ביל אוף רייטס"). העם חוזר לשמרנות דתית ושבות דרישות ליצוג של דמויות פחות ליברליות בממשל ובחיי הציבור. אפשר לזעוק חמס על עקרונות הציונות והישראליות שנרמסו, אבל האמת היא שאין למדינת ישראל יותר מוטו או כיוון ומטרה חילוניים. הדבר היחידי שמאחד את גורלנו כאן זה הגאוגרפיה ומשרד הפנים שעוד מואיל להסכים לקרוא לי יהודי כי זה מה שיחזיק את הדתיים בקואליציה.
ציונות זה מושג שעבר כל כך הרבה הגדרות מחדש ונחטף ע"י קיצונים לא מעט פעמים ב50 השנה האחרונות. אנשי חזון כבר אינם והחזונות שלהם איתם. למדינה כרגע אין כיוון מלבד הקצנה – הימין ימינה, השמאליים עוד שמאלה והדתיים מצליחים לשנות את סדר היום לכיוון תיאוקראטיה אפילו עם מספרים מצטמצמים בכנסת. בסופו של ענין לא תהיה כאן מדינה חילונית או דימוקראטית. לי לפחות זה ברור שהדמוגראפיה הדתית תנצח עוד כמה שנים, אם מצד המוסלמים או מצד היהודים, זה לא משנה. עם חלוף הזמן אני מבין בדיוק למה מתכוון דוקינס כשהוא אומר שהדת היא מקור כל הרוע.
"בחברה אתאיסטית, אנשים טובים יעשו מעשים טובים ואנשים רעים יעשו מעשים רעים.
אבל כדי לגרום לאנשים טובים לעשות מעשים רעים, צריך דת." בסוף אני באמת אחזור לחפש את עצמי בחו"ל. אבל קודם למצוא חו"ל מתאים חוץ משוודיה. קר שם ואני לא מדבר את השפה.
א. רציתי להגיב רק כדי לגרום לדגל המועדף עלי להופיע על העמוד הזה, איכשהו זה נראה לי אולי רלבנטי 🙂
ב. מאד אהבתי את הציטוט על החברה האתאיסתית וכו' וגו' – יש מקור?
עמוס, אני הבנתי שיהודים בסידני מפחדים להסתובב ברחוב עם תליון חי או מגן דוד. אתה לא באמת מנסה להגיד שאוסטרליה היא כרגע בחירה כ"כ הרבה יותר טובה מארה"ב או אירופה?
ולגבי הציטוט, שמעתי אותו בתוכנית בעלת שני חלקים של ריצ'ארד דוקינס בשם "Root of all Evil?" בהפקת צ'אנל 4 הבריטי, שמבוסס כמובן על ספריו האחרונים בנושא אתאיזם. אני לא זכרתי מהיכן בדיוק הוא ציטט, אז חיפשתי שאלתי את סרגי ולארי, ומצאתי את זה.
כמובן פיסיקאי אתאיסט ממוצא יהודי. אם לא הייתי זוכר שזה וויינברג הייתי מהמר על פיינמן 🙂