זרובה ומלחמות הבלוגוספירה – סערה בכוס תה?

יושבת לה ג'ינג'ית עם כשרון כתיבה וציור, נראית לא מזיקה, מדי פעם עושה שטויות ומספרת עליהם בגאווה. מקבלת מחמאות, כותבת טיפה יותר, מקבלת המון כניסות, אוספת מעריצים, מקבלת בלוג בדה מארקר (מה?!), אוספת עוד מעריצים, מקבלת במה אקהיביציוניסטית בתוכנית אווילית בטלוויזיה, אוספת אפילו יותר מעריצים…

מה חמודה היא הפקצה, ומה מתוקים הם התחתונים הורודים שלראשה.

אבל פוסט אחד עם בדל גזענות וכל עולם הבלוגים כמרקחה…

מישהו יכול להגיד לכל הרוחים והשדות מה אכפת לכם מהמילים שהיא מקלידה? היא לא אלילת נוער, לא מייקל לואיס ולא עופר שכטר, אף אחד לא ממש מושפע מהדיעה שלה, אבל כמות הצומי שהיא קיבלה בשבוע האחרון היא מדהימה. אני לא אתחיל לתת כאן עשרות לינקים לדוגמאות של הפליאה והכעס. הדרישות להוריד אותה מדה-מרקר, הדרישות להוריד אותה אפילו מישראנענע, הדרישות של בלוגר להוריד את הפיד שלו מאגרגטורים שבהם מופיע גם הפיד שלה, הויכוחים בין המודרניסטים והפוסט-מודרניסטים אם היא פרודאקט של החברה או של הבית ואם יש להתעלם ממנה או לחנך אותה.

מה קרה אנשים? פקצה כתבה כמה מילים. בכל יום בעיתון ברכבת אני קורה דברי שנאה לא פחות מגעילים והרבה יותר מנומקים מפי איזה דוקטור ברנדשטטר מבאר שבע. הוא כותב קבוע במדור מכתבי הקוראים, אני לא מבין למה לא נותנים לו טור יומי קבוע ב"ישראלי" וגמרנו. התיקון הראשון לחוקה, הזכות הראשונה במגילת זכויות האזרח האמריקנית, היא זכות הביטוי. מותר לאדם להביע כל דיעה מגעילה שבא לו בציבור, המדינה שלנו מתיימרת להיות דמוקרטית אבל כמו כל חיקוי שאנחנו מנסים לחקות את האמריקנים, גם אצלנו אין הרבה כבוד לזכויות הבסיסיות האלו.

אני אומר, תנו לה להתבטא איך שבא לה. לשפוך את דעותיה הגזעניות בחוצות. הפתרון הוא לא סתימת פיות אלא חינוך הסביבה הקרובה אליכם לפלורליזם ולבכות את התמוטטות מערכת החינוך. מי שיש לו יכולת לשפר שישפר, אבל לשבת על התחת ולהריץ ביקורות שליליות בבלוגים שלכם זה מגוחך. זה לא מזיז שום דבר לשום מקום.

Don't you know? Talking about a revolution sounds like a whisper…

7 תגובות בנושא “זרובה ומלחמות הבלוגוספירה – סערה בכוס תה?”

  1. אה כן, חלק מקוראי לא מטיילים בבלוגוספירה הישראלית 🙂

    נא להכיר, זרובבלה הוא הנום-די-פלום של אליזרין, ילדה מוכשרת שכבר הוגדרה על ידי מישהו "פורנו לילדים", עם הבלוג הנקרא ביותר בישראבלוג. יום אחד אליזרין כותבת במחי יד שהיא שונאת ערבים ופתאום כל העולם ואחותו יורדים עליה כסאח, בינהם אושיות בלוגוספירה וגם אנשים מחוץ לרינג השני והשלישי של מרכז הקריאה והכתיבה. חלקם אפילו הופכים את הענין לדיון פילוסופי.

    ואני אומר, שאנשים כנראה משועממים ואין להם על מה לכתוב. חשוב ורצוי לכתוב על גזענות ונגדה, אבל תרדו מזרובה ודעותיה השטחיות.

  2. "סערה בעולם הבלוגים" או משהו כזה…
    רשום וציטטו את הביטוי שלה, ראיינו את קלינגר(יונתן) והביאו תגובה שלה שהיא ניסתה לרשום את זה בהומור וזה יצא מפרשנות… רשום שבסופו של דבר שהכתבה צונזרה וזהו..

  3. צינזרה את הפוסט בבלוג שלה? מאוד לא מקצועי… שלפחות תעמוד מאחורי השטויות שלה 🙂

    אני חושד שהברדק פרץ לא רק בגלל הפופולאריות, אלא בגלל משבר התדמית. מההתחלה כולם קראו אותה בתור ילדה טובה-אמנית-אשכנזיה-תלאביבית-שיינקין-פריק-שיק, והניחו ש"היא בטח סמולנית כמו כולנו", אולי בגלל זה עוצמת התגובות? לך תבין…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *