אופיתכם נוקיה :-(

הלכתי לעדכן לפני שעתיים את הטלפון שלי (6230i), לצרוב לו קושחה חדשה. לא ידעתי איזה כאב זה יהיה. אמר לי בעל הבית לגבות לפני ואכן גיביתי. עדיין לא צפיתי את מפח הנפש שיבוא. הדבר היחידי שזה בעצם גיבה זה את מספרי הטלפונים. השחזור של נוקיה הסתבר כבסיסי ביותר 🙁

הלכו קבוצות החברים/לקוחות/VIP ששימשו לצלצולים השונים, ממילא אף פעם לא מצאתי דרך לערוך את זה מחוץ לטלפון, הוא כנראה בכלל לא מייצא את המידע.

הלכו הגדרות מקשי הקיצור – ואת חלקן אי אפשר אפילו לבחור(!?) בגרסה החדשה. (למשל רשימת TODO במקש פונקציה הימני)

הלכו המילים שהוספתי למילון האישי.

הלך החיוד המקוצר, החיוג הקולי, ובחלק מהטלפונים השתנה מספר ברירת המחדל. כך גיליתי שאני מתקשר ב22:00 לחבר ולא מבין למה אני מקבל את התא הקולי שלו בעבודה. סיוט עכשיו לאפס את כל הזכרונות!

הלכו הצבעים, הרקעים, ההגדרות ללוח השנה שיתחיל את השבוע ביום ראשון, ההגדרות למצלמה לשמור את התמונות בכרטיס ה1G שקניתי במקום בזכרון הפנימי… בטח אגלה עוד דברים. אני מנחש שאת כל צעצועי הBT אצטרך לחתן איתו מחדש למשל.

לעומת זאת נוסף לי לינק גדול סגול מגעיל של סלקום באמצע התפריט, ואני אין לי אפילו מנוי GPRS, ואני בכלל באורנג'. בעעע.

Nokia PC Suite מסתבר לי שוב ושוב כצעצוע חסר יכולת ובלתי מסייע. הוא ננעץ בפייל-אקספלורר כאובייקט בעץ "מחשב שלי" כמו NERO SCOUT ושאר עלוקות, מה שגורם לקראשים חמורים לכל המערכת כשהוא מפסיק לעבוד, וגם כשהוא עובד הוא לא עושה את זה כמו שצריך, למשל תא הSMSים היוצאים שלי מלא אבל ככל שאמחוק איתו, ההודעות עדיין שורדות. כנראה שאצטרך למחוק 140 הודעות ידנית עכשיו… וכשכבר התקנתי מנהלי טלפונים אחרים (חינמיים ומסחריים) הסתבר לי כמה קשוח הוא יכול לשחק בהשתלטות על הכבל של הטלפון ולא לאפשר לאף תוכנה אחרת לדבר איתו. הורדתי אותם כי את הדבר היחידי שממש רציתי מהם לא נתנו לי לעשות – לערוך את השיוך של האנשים לקבוצות (ראה תלונה מספר 1 לעיל)

וכל זה מחברה שמתגאה בזה שהיא "מחברת אנשים". אוף. מנתקת אותם מהמידע שלהם זה יותר נכון.

אז ראו הוזהרתם – הגיבוי הוא לא ממש גיבוי, ומומלץ לכם לא לשדרג קושחה אם אתם לא חייבים.

5 תגובות בנושא “אופיתכם נוקיה :-(”

  1. הקטע של הלוגו של סלקום זה הדבר הכי נורא. אצלי יש GPRS, אבל ממש אין לי אינטרס לבזבז את תוכנית ה-IP שלי על האתר המחורבן של סלקום (אני בכלל משתמש באופרה), אבל משום מה כל לחיצה לא מדוייקת היטב על כפתור התפריט מפעילה את הלוגו המעצבן ומעלה את האתר של סלקום.

  2. א. שווה להתלונן. לפחות פעם אחת, שירשם אצלם.

    ב. אצלי ב6230i פשוט חזרתי להשתמש ברשימה במקום גריד. מעצבן אבל לא קרה כלום. אין לי מושג אם במכשיר שלך (שמריץ אופרה) יש מצב רשימה או לא, אבל משבוע של משחק עם 6680 שהיה לי, אני זוכר שאפשר לערוך בו את סדר האייקונים בתפריט, ובא לציון גואל.

  3. אני אוהב את הנוקיה 6100 שלי 🙂 פשוט ועובד.
    יש לי GPRS בסיסי שמאפשר לי לגגל ולקרוא חדשות וזה מספק אותי (בינתיים).

    הטלפון הבא שלי יהיה IPHONE.

  4. אני גם מאוד אוהב את ה6230i שלי, וגם את ה6310 שיש לי באוטו לצרכי דיבוריות. סוסי עבודה. עצוב לי רק שהגיבוי שנוקיה נותנת זה לא גיבוי.

  5. אני משתעשע ברעיון לכתוב תוכנית ב-j2ME שתבצע בעצמה את הגיבוי, אם זה אפשרי.

    עוד תוכניות שאני רוצה לכתוב:
    1. תוכנית שתאפשר לחפש שם לפי מספר טלפון.
    2. תוכנית שתעשה רשימה מסודרת של כל הדברים שרשמתי ביומן – משום מה לקבל את הרשימה הזו זה בלתי אפשרי ב-6131.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *