הירוק והפוליטיקאים

אז מה יש לנו כאן? זמר פופולארי, על סף יציאה במופע ותקליט חדשים, אדם רב מעללים ושמועות אבל גם תורם המון לקהילה, פעיל בבי"ח לילדים ושאר מקומות, והנה הוא שולף צינגלה באמצע ראיון, אומר שזה עוזר לו לשמור על עצמו שמח ושפוי ומיד מוסיף שזה סם שלא כל אחד צריך לנסות, ולא לפני שהוא הגשים שאיפות בחיים (אחרי שהגשמת שאיפות, מותר לעבור לשאיפות אחרות? :-))

ומה עושה התקשורת? כסאח. יריות ופיצוצים. שוכחים מכל הטוב שהאיש עושה במחי יד.

אני שואל את עצמי המום כל פעם מחדש אם הקונספירציה נגד הקנביס עדיין מופעלת מאיזה בונקר סודי או שהאמריקנים באמת הצליחו לשטוף לכל העולם את המוח. לקנביס אין את ההקשרים התרבותיים והדתיים שיש לאלכוהול, שמסוכן ממנו פי כמה, ולכן הצמח המסכן "אכל אותה". למען גילוי נאות, קראתי קצת על הנושא, ובעברי השתמשתי בחומר 3-4 פעמים, ויש לי כמו לכולם חברים שמשתמשים בחומר הנהדר הזה באופן יותר תדיר. לדעת רוב המומחים (רק לא אלו שמקבלים תקציבי מחקר בכלל וממשלתיים בפרט) בעובדות הבאות ידועות:

  • הקנביס פחות ממכר פסיכולוגית מאשר אלכוהול, ואינו ממכר פיסית בכלל.
  • הקנביס לא מפרק את הכבד ולא משנה הורמונים. האלכוהול לעומתו פוגע ידוע בכבד, מקפיץ רמות טסטסטרון אצל נשים ומפרק טסטסטרון לאסטרוגן אצל גברים, וזה רק חלק מהברדק.
  • הקנביס משכך כאבים עם מעט מאוד השפעות לוואי, הרבה יותר מוצלח מכל החומרים הנרקוטיים שבתי חולים רושמים למטופלים בסרטן, כאבי גב, פיברו, טרשת נפוצה וכדומה. הרבה רופאים אפילו ימליצו בארץ בגלוי לחולים שלהם להשתמש, רק שקצרה ידם מלעזור להם להשיג את התרופה.
  • הוא לא סם של "להרגיש יותר טוב", הוא מדגיש רגשות. אם אתה בדאון הוא ידפרס אותך יותר. אם אתה באפ, הוא יעשה אותך שמח יותר.
  • אין מקרי מוות מתועדים מצריכת אובר-דוז לעומת אלכוהול
  • כמו אלכוהול, גראס משחרר מעצורים נפשיים אבל אינו מעורר יצרים אלימים או מיניים שגורמים לאלכוהול להיות ברדקיסט אמיתי בנושאי הריונות לא רצויים, אונסים ושאר ירקות
  • הטיעון של חלק מאנשי האמצע – אם כבר לאשר את השימוש בTHC אז בצורה מזוקקת בגלולה במקום בעישון גם הוא לוקה בחסר: כשצורכים את הגראס בעישון (אם לכיף או כתרופה), ההשפעה יותר מיידית אבל יותר חשוב – ניתנת לפיקוח מדויק על הכמות הדרושה למשתמש. אם אתה אוכל את הסם, לוקח לו הרבה יותר זמן להשפיע, ואין לך שליטה על עוצמת ההשפעה ומתי היא תגמר, וזה אומר יעילות הרבה פחות טובה לחולה, וכיף בעייתי עבור המשתמש – בד"כ אוכלים פחות מדי ולא מרגישים את ההשפעה או יותר מדי ונשארים איתה יותר ממה שרוצים, או שנוח.
  • ובלי קשר לכל אלו, זה צמח שגדל מהר ובזול (סה"כ מדובר בעשב פרא), ואפשר לייצר ממנו יופי של בדים וחבלים. יש לו יתרונות כלכליים ידועים ומתועדים.

אז למה הוא מחוץ לחוק? כי לפני 70-80 שנה ממשלת ארצות הברית רצתה תירוץ משכנע להעיף את השב"חים המקסיקניים חזרה דרומה לגבול, משרד ההגירה והמכס חברו יחד כדי לתת כוח למשטרה ולצבא להעיף אותם קיבינימט אחרי שהוציאו את הקנביס מחוץ לחוק בעזרת מסע הכפשה קצת גיזעני, והדבקת השם עם הצליל המקסיקני "מארי-חואנה" למרות שרוב המקסיקנים אפילו לא קראו לו ככה. משם התחילו חוקי הסמים ששאר העולם חיקה וההסטוריה ידועה.

לפני אי-אילו עשרות שנים, הפך אזור העיר אמסטרדאם לאיזור שבו הקנביס חוקי, בתקווה שעוד ערים יצטרפו לטרנד. הבעיה שלא כך קרה, ואמסטרדם הפכה למרכז עליה לרגל יחיד של תיירות סמים, ומשכה גם פעילות כבדה יותר עקב כך על לא עוול בכפה. הקנביס לא גורם לאנשים לעבור לסמים אחרים (אם כבר, אני בטוח שסטטיסטיקה תראה שאלכוהול הוא סם-מעבר הרבה יותר אפקטיבי ממנו), אבל הפיכת אמסטרדם למוקד יחיד דפק את כל המשוואות, ואין לי תשובה שתשכנע את כל האידיוטים שאומרים לי שזו הוכחה שאסור לאשר אפילו קנביס כי איתו מגיעות כל מחלות העולם.

הבדיחה מספרת, שכשיכור מגיע לתמרור עצור, הכתם האדום מבלבל אותו והוא מתנגש בו. כשנהג מסטול מגיע לעצור הוא עוצר ומחכה בסבלנות שיתחלף לירוק. אני לא חושב שצריך לנהוג בשני המצבים כמובן, כמו שגם לא על תרופות מטשטשות. אבל הבדיחה מתארת יפה מאוד את ההבדל והסכנה שבין החומרים, וחבל שהממשלות מעדיפות לראות את הFUD ולא את העובדות. אני אוהב אלכוהול אבל לא אוהב להשתכר ממנו. 3 פעמים בחיי שבהן הייתי בבסוטול היו עדיפות ובטוח שפחות מסוכנות לבריאותי. איך נגרום להם להבין?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *