עוד לדיון על המצעד

התגובה של מר לייבוביץ' הצדיקה בעיני עוד פוסט. הוא מייצג כאן עמדה דתית אבל יחסית פתוחה ואני מנסה לקלף ממנו עוד כמה דעות קדומות. הזכרת שחרדים טוענים שהומוסקסואליות היא מחלת נפש, ושספר החוקים הישראלי הוציא אותה מחוץ לחוק בעבר.

א. חוקים לא תמיד צודקים, ויש להלחם על שינוי.
ב. נגיד וזו היתה מחלת נפש (והיא לא) עדיין יש גם לחולי נפש זכויות אזרח.

אבל הכי הציקה לי הטענה שהעלית בשיחתינו במסנג'ר – שאורח החיים שלהם בעייתי. ואני מצטט במשורה: "זה שאדם מקיים יחסים הומוסקסואלים זה הרבה פעמים גורם לבעיות אישיות וחברתיות" או "צורת חיים זו לדעתי היא דבר לא טוב, גוררת דברים לא טובים להומוסקסואלים עצמם ולשאר החברה". אני יכול רק לנסות לנחש למה אתה רומז כאן אבל ממעט נסיוני בחוג מכרי הגאים, הם לא אי אילו בני אדם פרועים ומשולחי רסן. אולי זו החבורה שלי, אבל מדובר בעובדי הייטק שמשתכרים יפה, עוזרים לקהילה ועוסקים בהתנדבות, לא הולכים למועדונים ופאבים יותר ממני, לא שותים אלכוהול יותר ממני, ועד כמה שאני יודע גם לא צורכים סמים מעבר לזה. אנשים נורמליים ובריאים ונעימים. הם רק מרגישים שהחוק מקפח אותם, ולכן המצעד ראוי.

אתה יכול לעמוד ולומר שהחברים שלי אינם מייצגים את כל האוכלוסיה, ואני אסכים שאין לי סטטיסטיקות יותר מדויקות, אבל גם אם מכרי, אנוקדוטיים ככל שיהיו, מרגישים מקופחים, אז יש סיבה להפגנה.

בינתיים האירועים בירושליים מחמירים. חרדים מיידים אבנים על אוטובוסים תמימים של אגד שאין בהם הפרדת נשים וגברים. מי שם את אותם  חמומי המוח לשופטים? הם מתנגדים לציונות, בזים לרעיון מדינה חילונית,  לא משרתים בצבא… מי הם שיגידו לחברת אגד  מה לעשות?  בברוקלין הם לא זורקים אבנים על תחבורה ציבורית. מאיפה באה החוצפה  ולפי איזה הגיון הם מרשים לעצמם לחשוב  שהתנהגות כזו היא לגיטימית בכלל, ולרוץ לפעות כך בפרט? האם פסה כל מחשבה לוגית ואהבת אדם מליבם? זה יהדות זה, או שמא  איסלם עם שטריימל?

המצעד הזה יהפוך בסוף לאירוע חילונים מול חרדים, ולצערי יותר ספיציפית חילונים שמאלנים ולא מכלל האוכלוסיה, כי ראשי קהילת הגייז קצת נקשרו יותר מדי חד צדדית לתנועות שמאל והבריחו גייז ימניים, וחבל מאד שכך. המשטרה לא אישרה את קיום האירוע אבל מזוז הפך את ההחלטה ועכשיו הענין נדון בבית המשפט העליון בהרכב של שלושה שופטים. מה שאני מפחד שיקרה, כמו שאומר ידידי אפי, שברב (בכל?) ההפגנות שהמשטרה התנגדה להן מחליט בסוף בשטח הקצין האחראי אחרי 10 דקות שההפגנה מבוטלת, ואז באמתלה שהמפגינים לא מתפנים מספיק מהר, מפליאים בהם השוטרים את מכותיהם. אני מקווה להתבדות. זה יהיה מאד עצוב.

2 תגובות בנושא “עוד לדיון על המצעד”

  1. רק להוסיף על נושא ההתהוללות, אני לאו דווקא לוקחת עצמי כמידגם מייצג, אך לדעתי כנראה שכמות ההומואים\לסביות שאני מכירה לא מעטה.

    חלק גדול ממכריי הסטרייטים (שים לב, מכרי – לא חבריי), אינם תורמים לקהילה, אינם עוסקים בהתנדבות וכו' לעומתם מכרי מהקהילה הגאה – *כולם* עוסקים במידה זו או אחרת בתרומה לקהילה.

    לא אלו ולא אלו עוסקים בפעילויות פרועות ומשולחות רסן (אלכוהול, סמים, מסיבות סקס, וכו')

    ואשר למה שאתה מפחד שייקרה, לרוע המזל זו כנראה תהיה המציאות, כך היה בהפגנה האחרונה ממנה חזרו כמה מחברותי מכוסות בחבורות – ואין לי ספק שהן לא נקטו באלימות.


  2. I'd love to respond and continue the discussion, it's just I'm sinking with work and study project now. I hope I'll get to it by the end of the week.

    But wow! I'm appearing on a blog which is being read

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *