למה דווקא, תסבירו לי?

מאיפה בא הצורך האנושי לעשות מצעדים? זה לא שריד טוטאליטארי ממשטרים שהרגישו צורך להפגין עוצמה צבאית?

המשטרה כנראה תודיע בבוקר שאין מצעד גאווה. אני מאוד פרו-ליברליזם ועצוב לי שככה חשכת ימי הביניים דורסת את הדמוקרטיה באיומי אלימות. אני מקווה שהמשטרה גם תעצור ובתי המשפט יענשו את יוזמי הבלגנים שהובטחו (פירות עם סכיני גילוח תקועים בתוכם?!)

אבל מהצד השני אני גם פציפיסט. מה העקשנות הזו לערוך מצעד ולחסום צירים? ולא משנה עכשיו אם זה רחוב יפו בי-ם או הירקון בת"א. למה אי אפשר לעשות יום פסטיבל בגן סאקר או גני יהושע בלי להפוך את העיר שמסביב לפקק תנועה?  בשביל זה אנשים משלמים ארנונה? למשטרה אין דברים יותר חשובים לעשות? אפשר לקחת גן ציבורי ולשכור מאבטחים ולעשות יום כיף, וחלאס. אני חושב שעשיית הדווקא של איגוד ההומו/לסביות (סליחה על השעה אבל ברח לי שמו כרגע) יוצאת בעוכריו. המצעד הרי אמור לבוא עם מסר של ליברליזם ושיתוף פעולה, אז למה זה הפך להכרזת מלחמה?

למה דווקא?

8 תגובות בנושא “למה דווקא, תסבירו לי?”

  1. המצעד לא אמור להיות יום כיף אלא הצהרת נוכחות, ואי אפשר להצהיר על נוכחות בסביב הסגורה של גן ציבורי כי הציבור לא נמצא שם כדי לראות. נראה לי שהכרזת המלחמה האמיתית היתה מטעמו של החרדי שדקר שלושה אנשים במצעד הירושלמי לפני שנה (ומן הסתם הרבה קודם באירועים קטנים יותר).

    מצד אחר, אין ספק שההפרעה לתושבי העיר בסגירת רחובות לשם קיומי מצעדים היא גדולה.

  2. הטיעון שאם חרדי דקר אז כדאי להכנס לשם שוב ולסכן חיי אדם הוא מוזר. לא חסרים מקומות פחות מסוכנים להפגין, אפילו בתחום השיפוט של ירושלים.

    והשאלה נותרה פתוחה – למה מצעד רועש וצעקני? מה המטרה פה ולמה אי אפשר להשיג אותה בצורה שתדרוך על פחות בהונות ותזיק פחות לתדמית? הרי לעשות "דווקא" זה סובלימציה של אלימות, שזה לא פתרון לכלום.

  3. כן, אין ספק שזה בעייתי, וגם דברים חיוביים נעשים לפעמים באופן טיפשי. אני יכולה להבין את שתי נקודות המבט (ונראה לי שגם אתה), כך שקשה להכריע.

  4. הייתי רוצה לראות מישהו שמטיח בקרב החרדים שמתנגדים למצעד שהם בעצם נלחמים להמשך קיומו של מצב שבו צעירים מתאבדים.
    קראתי שבערך שליש מההתאבדויות של צעירים בגיל צבא הן מפני שהם גילו שיש להם נטיה מינית בלתי מקובלת ולא הצליחו להתמודד עם זה.
    הייתי רוצה לראות מישהו שמטיח בקרב החרדים שמתנגדים למצעד שהם בעצם נלחמים להמשך קיומו של מצב שבו הורים זורקים מהבית ילדים מפני שהם הומואים או לסביות. ספרטה, עם המדיניות של נטישת תינוקות בעלי מום, היתה גאה בהם.

  5. חוששני שזה לא מעניין אותם כיוון שמבחינתם "סטיות טבע" שכאלה הם הרי לא בני אדם ומצווים בסקילה לפי ספר דברים.

    ועדיין, אם להצמד לשאלתי המקורית, ראשי האוכלוסיה המתנגדים למצעד מציגים את הסיטואציה כאיום על הדמוקרטיה הישראלית ומודיעים שלפי התפיסה (המעוותת) שלהם של דמוקרטיה זו הכרזת מלחמה והכל כשר. אם זו ההרגשה שלהם וכך נחשפה ערוותם, נראה לי שקהילת הגייז עשתה להם (או גרמה להם לעשות לעצמם) מספיק נזק תקשורתי, ואפשר לוותר על המצעד הזה, ולא לסכן חיי אדם. המשטרה אספה המון חומר מודיעיני על כוונות ומסיתים, אנשים שאוגרים בייצים או סכיני גילוח ואלוהים יודעת מה. שילכו לעצור את הפסיכים, ושהגייז יעשו את ההחלטה השפויה והפציפיסטית ויפגינו במקום יותר ידידותי כמו ת"א. לעשות את הדווקא ולהמשיך את המאבק למצעד בי-ם זו הסתכנות מיותרת ולא מחמיאה. הם רק מחכים לאישור משטרה לרדת מהעץ? אני אשמור להם יותר רספקט אם ירדו מהעץ בעצמם.

    ארועים כאלה מדגישים לי שוב שצריך להתגבש קוד אתי יהודי חדש, או שיש לפצל את העם הזה לשניים, כי אני לא רואה איך אתאיסט יהודי כמוני יכול להרגיש חלק מאותו העם עם קיצוניים דתיים. אבל מה שבטוח, גם קיצוניים חילוניים מפריעים לי. צריך להלחם בכפייה הדתית, אבל לרוב זה מצליח כשמתעלמים ממנה, לא כשמסכנים חיים ונלחמים עם הרבה רעש בתקשורת.

  6. לשודד:
    ההטחה הזו היא דמוגוגיה בלבד. ברור שהחרדים שמתנגדים למצעד לא תומכים בהרג\התאבדות אנשים בגלל נטייתם המינית, כמו-כן אני לא משוכנע שההורים החרדים זורקים את הילדים הנ"ל מהבית. אם אני זוכר נכון, יש להם מכון לטיפול\שינוי נטיות מיניות.
    טיעון\הטחה\דמגוגיה אנאלוגי יהיה, קראתי שמחלת האיידס נפוצה הרבה יותר בקרב מהקהילה ההומו-לסבית, וזה ידוע למרות שחלק גדול אפילו לא טורחים לדווח על נטייתם המינית לרופא שלהם. אז למה אף אחד לא שואל את מארגני המצעד אם הם בעצם תומכים בהפצת הHIV?

  7. כי הם לא! הם בעד פתיחות והסברה.

    לעומתם החרדים מפגינים לא בגלל שלא בא להם לראות מצעד פעם בשנה, אלא כי הם מאמינים בנימי נשמתם שמצעד כזה יחריב את העיר. כמובן שזו בערות איומה ונוראה, והאלימות שהם מייצרים נגד המשטרה כהתחלה היא שנאת חינם שלדעתי מסוכנת יותר מהמצעד.

    ולסיכום כתבתי את המשך דעתי אצל אח"י דקר בבלוג…
    http://www.dakars.info/?p=163#comments

  8. זה בדיוק מה שאני אומר!
    הטענה שהחרדים תומכים בהתאבדויות היא דמגוגית בדיוק כמו הטענה שההומו-לסבים תומכים באיידס. הם לא.
    ובדיוק כמו שהשודד לא אוהב שמכניסים לפה של ההומו-לסבים את הטענה שלא איכפת להם מאיידס, כך גם החרדים (יש להניח) לא אוהבים שדוחפים להם לפה את הטענה שהם שמחים שהומוסקסואלים מתאבדים כי ממילא הם צריכים למות.
    אני לא יכול לדבר בשם החרדים, אבל להערכתי הם חושבים שהומוסקסואליות זו איזושהי מחלת נפש. כפי שציינתי, זכור לי שיש ארגון חרדי לטיפול\שינוי נטיות מיניות.
    פרימיטיבים? אולי, אבל בספר החוקים של מדינת ישראל בשנות השמונים, היה איסור על פעילות הומוסקסואלית. 20 שנה אחורה, אפילו היו אז מחשבים. אז קשה להאשים את החרדים בהאשמות שהשודד הטיח בהם בלי להפנות אותם גם למדינת ישראל.

    אבל לסיכום, עיקר הטענה שלי היא על שיוך הטענה "הומוסקסואלים מתאבדים זה לא נורא" לחרדים, בלי שהם אמרו את זה, כמו גם שסביר להניח שהם לא חושבים כך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *