יין מומלץ

טעמתי השבוע כמה יינות מצוינים, ויש לי כמה פייבוריטים קבועים. תרשו לי לתת לכם כמה שמות?

  • אמפורה הוציאו כמה יינות ששכבו 18-24 חודשים בחביות. הקברנה 2004 (57 ש"ח) צעיר וחביב, אבל ה2002 ממש מצוין ועוד ישתפר עם כמה שנים בארון (105-120 ש"ח). את הרייטון לצערי לא יצא לי לטעום.
  • מרלו אני לא אוהב בד"כ, אבל יש אחד פשוט מצוין ולא יקר כמעט בכל סופר (חוץ מטיב טעם), וזה גמלא מרלו 2003, סביבות 50 ש"ח.
  • דלתון הוציאו מהדורה מאד מוגבלת של קברנה ריזרב מכרם מירון 2004 לכבוד 10 שנים ליקב (חפשו את העיגול האדום על האתיקטה). מעולה כבר היום אבל עוד לא הגיע לשיא, יש לו עוד 3-4 שנים בשקט לשכב בשלום. 124 ש"ח לבקבוק. אני בד"כ משתדל לא לקנות בקבוקים ביותר מ50 ש"ח כי יש מצוינים זולים, אבל זה היה משהו מיוחד, שניים שוכבים אצלי בהמתנה… :))
  • ריינרס טמפרנייו 2005 – זול (30 ש"ח) וטעים, יין שולחני חביב ובלי הרבה פוזה, שווה שיהיה בשלוף. כנ"ל לריוחה אוגרטה קוסצ'ה . 2002 מצוין, וגם 2004, על 2003 אפשר לדלג בשקט. 3 בקבוקים ב100 ש"ח בטיב טעם, אחד הפייבוריטים שלי מבחינת איכות/מחיר. שלושת האחרונים מאותו היקב אגב, הארדד אוגרטה.

את אחד הטעימים שאני זוכר מקליפורניה – קלו דובואה – לא ראיתי על מדפים. למישהו יש מושג מי מייבא? נראה שהם כ"כ קטנים שהם משווקים רק בקליפורניה, פלורידה וניו-יורק…

ועכשיו זמן לישון, בצהריים יש השקה וטעימות אצל פלאם, פרטים יבואו.

3 תגובות בנושא “יין מומלץ”

  1. שתי המלצות חמות:
    יין סירה 2004 של יקב טוליפ – מחיר בינוני ליין מעולה. גוף מורגש מאד שאפילו אני זיהיתי טעמי פלפל שחור ופירות יער.
    סירה-זינפנדל רזרב של רקאנטי (יש רק שנתון אחד, ואני לא זוכרת איזה) – יותר קליל מהיין של טוליפ, הלך נפלא עם אנטריקוט על האש.

  2. שיראז אכן אחד האהובים עלי, בינו לבין כל הטמפרניו שהשתלט על הרשימה לעיל הוא אחד הנחמדים. אני מסכים לגבי הטוליפ וכנ"ל לגבי הסירה הזני של "ג'יגסו" האוסטראלי (עם האטיקטה של הפאזל האדום) שאפשר לעשות שיראז טהור שיהיה טעים, אבל בד"כ הוא עוקצני מדי וריכוך קל עם 20-50% קברנה הוא תרכובת טובה (טעמתי עשרות שיראז-קברנה אוסטראליים וגם קברנה-שיראזים, ונפלתי רק פעם אחת עם איזה יקב לא ידוע).

    אגב, התפלאתי לגלות עכשיו בצרפת ששאטונף-דה-פאפ הוא מסורתית מבוסס על גרנאש, זן שבארץ נחשב לנחות ביותר. האמת ששם הוא אולי יותר טעים (לא טעמתי הרבה גרנאש בחיים ולכן לא מכיר אותו מספיק), אבל לא מספיק כדי לעשות עלי רושם. עד לטיול בבורגוניה או בורדו, אני מהיין הצרפתי שטעמתי השבוע התפעלתי רק מהרוזה החביבים שהגישו לנו בתור יין הבית. לא הלבנים ולא האדומים ריגשו אותי, אולי זה בגלל שהם רקוחים בפרובאנס מ5 עד 13 סוגי ענבים במקום להיות פשוטים ולענין כמו הרוזה? אולי זה כמו בויסקי ששם זה כמעט חוק שסינגל טועם יותר טוב מבלנד?

    ימים יגידו (יענו, כשאני אפתח כמה מששת הבקבוקים שהבאתי איתי משם :))

  3. עוד לגבי שיראז זני טוב, שתיתי בשבוע שעבר בטעימה את השיראז מסדרת טי-סלקשן של יקב פלטר. לדעתי שיראז מצויין, אבל ב-155 שקל קשה לי להגיד אם הוא נותן תמורה טובה למחיר, כי אני לא קונה יין במחירים כאלה. זה בהחלט אחד היינות הטובים שיצא לי לשתות לאחרונה. אם בשיראז קברנה אוסטרלי עסקינן, דווקא הבלנד הזה של יקב הרי גליל הישראלי נותן פייט טוב, גם באיכות (אם כי אולי קצת יותר מפולפל) וגם בתמחור שנע סביב ה-50, לאוסטרליים.

    רשמים מטעימת יקב פלטר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *