תחרות גודל ועוד חדשות

אז למי יש יותר גדול? לAMD או לאינטל? AMD בלי ויכוח! 8 סלוטים במכונת 4U זה חצי מהמקום שתופסים 8 קסיאונים אצל IBM, וזה עם ליבות בודדות או כפולות. מעבדי ליבה מרובעת יהפכו את המפלצת החביבה של סאן ל32 מעבדים ב4U. חלום רטוב לחוות רינדור ושאר שימושים.

אז למה כולם נזכרים מאוחר להשתמש בAMD? חוזים כובלים מדי עם אינטל? יכולת זמן האספקה שלהם? מה אכפת כל עוד העולם מתקדם לטכנולוגיות טובות יותר. תחרות זה אחלה!

בינתיים בחדשות אחרות (חלקן ישנות), קוד פתוח משמש כרגיל כח ניגוח. פעם IBM את סאן ופעם מוטורולה וטרולטק מנסים להכניס לסימביאן, לינוקס על סלולארים זה וייפורוור שהתווכחו עליו שנים ואולי סוף סוף מבשיל? לשימחתי השוק חוזר עם גל נוסף של תמיכה שדעכה, למשל לאפטופים לנובו+IBM שיבואו עם סוזה, וHP חוזרת לתמוך בדביאן. אולי בגלל הבועה שחוזרת ואיתה הייפ חדש והון חדש. למרות שזו אותה טכנולוגיה ותיקה רוב הזמן.

בחדשות החוק, בזמן שבארץ הדיבורים חוגגים על הצעת חוק הDMCA הישראלי, שופטים עושים את הדבר הנכון (למרות אם באיחור משהו) לגבי אי חוקיות הריגול של הNSA, את הטכנולוגיות וכוח המיחשוב כדאי שנפעיל כדי לשפר חיפושים אולי? אבל מצדו האפל של החוק פטנט של החברה מבוססת הלינוקס TIVO עלול לדפוק לNDS את כל שוק הDVR. מזל שאנחנו חופשיים עדיין לבנות כאלו בבית!

ועד ידיעות אחרונות שדגתי: GPL3 קיבל גירסת טיוטה שניה שכבר חטפה חיצי ביקורת מלינוס טורוולד הפרגמטי שלא רוצה לאסור DRM, וזה אכן מתחיל להציק גם לספקי חומרה.

לסיום שני ציטוטים יפים של באלמר, הראש היהודי שמנהל את רדמונד ובזמן האחרון סובל מהצתות מאוחרות. פעם אחת הוא נזכר 22 שנה אחרי המניפסט של סטולמן שתוכנה היא שירות יותר מאשר מוצר, ובפעם אחרת הוא נזכר מאוחר מדי לרדת מעץ הלונגהורן עם ציטוט אגדתי..

"We made an upfront decision that was, I'll say, incredibly strategic and brilliant and wise — and was not implementable."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *