רמות שונות של שפיות

גרסה אחת של שפיות – לעשות קרקס מהאפיפיור פאפא "בנדיקטוס" רצינגר (אגב, הגרמנים קוראים לו בקיצור פאפא רצי), ולהשתמש בחיצי לעג משוננים בטוויטר או במדיה אחרת:

את השיר הזה טים מינצ'ין תרם חינם לכבוד ביקור האפיפיור בבריטניה, תוכלו להוריד פה.

גרסה שניה של שפיות – אחרי שעדת מעריציו המריירת של דוקינס איימו בצו מעצר נגד האפיפיור לכשידרוך על אדמת בריטניה, והסיעו פרסומות נגד הכנסיה על אוטובוסים באזורים בהם ביקר בלונדון, החזיר להם השמוק בנאום בהשוואת האתאיזם לנאציזם. Oh no he di'int! Oh yes he did…

אנחנו לא מדברים על הערת אגב של מישהו ברחוב. אנחנו מדברים על האפיפיור "הקדוש", בוגר ההיטלר יוגנד, ראש הכנסיה שהתעלמה או אף סייעה לנאצים בשנות השואה, בנאום מול מלכת אנגליה. האירגונים ההומניסטיים התעצבנו ובצדק. אני חושב שטים מינצ'ין הפעם לא הלך רחוק מספיק.

עדכון: מחר מתוכנן מצעד והפגנה בעקבות ההתפתחויות האחרונות. יהיו שם דוקינס, גולדאייקר ואפילו אנשים מצד הכנסיה הקתולית. אם אתם בלונדון, הנה פרטים בלינק (תודה לאורי ברוכין).

ובחדשות הפוכות, מעבר לאטלנטי
, שם הדמוניזציה הגיעה לרמות שאפילו ישראלים מתפעלים, החליטו אנשי הדיילי שו לבעוט עוד קצת בדמותו המגוחכת של גלן בק ולהכריז על עצרת "החזרת השפיות", להורדת הקיצון בצורות הביטוי. אני תוהה כמה בצחוק וכמה ברצינות. המחשבה המיידית שלי היתה שיגיעו באמת מאות אלפים להפגנה וקומדי סנטרל יקפלו את התוכנית מרוב פחד, כמו שקרה ל"מה יש" אחרי ההפגנה למען סמי וסוסו. אבל אני רגוע. קומדי סנטרל היא חברה מסחרית שחיה על רייטינג, היא לא תחנת רדיו צבאית שמפחדת מלהופיע על רד"ר הקונצנזוס כגוף זר.

>

The Daily Show With Jon Stewart Mon – Thurs 11p / 10c
Rally to Restore Sanity
www.thedailyshow.com

מצד שני, לצערי הם גם לא לוקחים את המטרה הראויה הזו עד הסוף, ההכרזה הנגדית של קולבר לקיים באותו היום בדיוק מצעד נגדי לשימור הפחד, וכך מובטח לנו שהפארסה תשאר, אפילו אם המסר אמיתי וחשוב. אני מקווה לפחות שהם יצליחו לרכז שם יותר אנשים מאשר ליצני "מפלגת/מסיבת התה", שעדיין מחזיקים את עצמם רציניים וצודקים, תשמרנו אריס.

לבסוף, לכבוד יום כיפור, הרשו לי להמליץ על הפוסט הפשוט והנכון הזה של ואן דר גרף אחותינו.

5 תגובות בנושא “רמות שונות של שפיות”

  1. "בוגר ההיטלר יוגנד" שומר על מה שהוא למד שם טוב טוב. כך זה לפחות מרגיש )-:
    לפעמים אני מרגישה שהשטן ההוא שהתאבד לא הפסיד לגמרי… ומי יבקש מסבא שלי זכרונו לברכה סליחה על זה?

    בעקבות כל המאורעות האחרונים אני מרגישה רצון חזק במיוחד לחזות בעשיית צדק אלוהי. כן עירא – אתה מחייך עכשיו בציניות ונאנח, אני יודעת. התפילה שלי לשנה החדשה היא להאמין בצדק אלוהי בגלל סיבות פרקטיות משמחות והלוואי שאני לא אהפוך לצינית כמוך. במקום זה, הלוואי שגם אתה וגם אני נלמד לבטוח ולהאמין יותר.

    לבקש ולהתפלל זה עדיין בחינם… נראה לי…

  2. אני לרוב בוטח ומאמין באנשים ככלל, ואני מאמין לאנשים שהוכיחו שמגיע להם. לגבי אנשים ששברו את אמוני, אני לא מוצא סיבה לבטוח או להאמין להם, ונגדם אפעל אם יש צורך, כי אני ריאליסטית יודע (לא ציניות) ששום צדק אלוהי לא יבוא. צדק אלוהי מופיע רק בספרי מיתולוגיה, הוא לא קורה בעולם האמיתי מלבד האלוהות שאנחנו בני האדם מייחסים לאירועים, בין אם בשליטתנו (עדיף) ובין שלא בשליטתנו.

    וכיון שכך, כיון שאני מאמין ששליטה בגורלנו היא חשובה, אני מאמין בלב שלם שתפילה יכולה להרגיע אבל לא להועיל ממש. אני מעודד אותך להתפלל שמעשיך יצליחו כי אני יודע (בדוק. מדעית) שזה יעזור, אבל אני לא מעודד אותך להתפלל במקום לעשות משהו, זו בעיני השטות.

    סה"כ אני חושב שאת צריכה לבטוח בי ולא להדביק לי דעות קדומות שליליות כאלו 🙂

    שנה טובה, יקירתי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *