וורדקאמפ 2008 (נשלם וסוכם)

בלגתי בזמן הכנס, עכשיו תיקנתי ניסוחים ופרטים, הוספתי גם לינקים לפי הצורך, מיינתי והעליתי צילומים לפליקר והוספתי את הסיכום שלי בסוף הפוסט. סיכומים אחרים יופיעו בוודאי כאן.

תוספת: לא כל התמונות בפליקר, ניב קלדרון הפך את גלרית הבוקפייס שלו לציבורית, אז לאנשים כמוני שלא פותחים שם חשבון: הנה, הנה והנה.
————-
טל פתח בסיפור "איך הצלחנו להעלות עוד כנס", ועכשיו ליכטש ושרית נותנים דוגמאות למה אפשר לעשות עם WP מחוץ לבלוג פשוט. תוספים ותבניות וקצת קסמי PHP נותנים לנו להשתמש במנגנונים הבסיסיים לאתרים יותר מתוחכמים עם יותר סוגי מידע ושיתוף הקהל.

פרצופים בקהל

10:40 שרית מדגימה ניהול אנשי קשר, ליכטש מתבלבל בין CRM וCMS, ומספר שככה הוא גילה עוד תוספים וכלים שקיימים בחוץ. החיבור האלחוטי מג'עג'ע ודופק את ההרצאה, מתנדב מהקהל נותן לאפטופ עם חיבור סלולארי. מסקנות לעתיד: לשמור את ההרצאה גם מקומית, ולא לסמוך על הרשת, או לפחות לא על הסלולארית. לי כרגע יחסית אין בעיות 🙂 ליכטש משלים את החורים במצגת בהרבה מלל וציטוט מזדמן של אבידן.

10:45 מבוכת החיבור נמשכת. ליכטש מצליח לדבר בגובה העיניים של אנשים מדי פעם אבל בורח לסיפורים על בלו-בוקס וקפטן-קראנצ' שאין לי מושג מי יקלוט פה.

10:50 חזר הקישור, שרית מדגימה עוד תבניות. אני מפחד שהרבה מהז'ארגון עף מעל לראש של האנשים הלא-טכניים בקהל 🙁

10:57 טוויטר נפל?! רציתי להגיד "איי… לא נעים לראות את הפאשלות הטכניות. אני מקווה שהמשך היום יתייצב. אני בתור מתנדב מיחם אשגיח שלפחות יהיה קפה."

11:00 לרגע ליכטש הבין שצריך לעצור דיבורים על "דרופל או WP" ולהסביר לקהל הלא טכני למה בכלל ומה זה לייף סטרימינג. במקום להשאר שם הוא זולג למורה נבוכים, פילוסופיה של למידה, ארגון ידע… ואיכשהוא חוזר לענין. אני חושש שאולי 5% מצליחים לעקוב אחריו כל הדרך. שרית לוקחת את המיקרופון ועוד צעד אחורה: איפה למצוא מידע ועזרה לגבי WP. נקודות מחשבה לעצמי ועתידי כמרצה או מורה: אני מבין יותר ויותר שלדעת את החומר לא מספיק, וצריך גם לעשות חזרה על ההרצאה ולמקד אותה.

11:32 ההרצאה של קלטורה בינתיים טכנית. אני מאוד מסוקרן מהמוצר שלהם. זה אחד מהפיתוחים שאני מתפעל ממנו טכנית וגיקית, אבל עוד לא ראיתי מי באמת רוצה אותו מסחרית, אולי חוץ מויקיפדיה… אצלי בבלוג עוד לא ממש ראיתי לו שימוש חוץ מעוד נגן פלאש, רק עם אופציות עריכה. התוסף היום מאפשר תגובות וידאו, שזה נחמד, אבל אני לא יודע מתי אני אמצא את עצמי נותן לקוראים שלי לשרבל וידאו שלי…
רון יקותיאל, קלטורה
11:43 אין חדש בינתיים מאז הראיון של קריקטור: היום ההוסטינג נעול עדיין אצל קלטורה, אבל בעתיד הקוד גם של השרת ישוחרר כתוכנה חופשית.

14:45 אחרי ארוח"צ ארוכה ומעניינת (לא האוכל, הדיונים 🙂 ), חוזרים לפאנל. הנושא הוא בלוג ככלי לפעילות חברתית. למה: אפשר להעביר יותר חומר בצורה יותר נגישה לאנשים. דיון ישיר ופורה יותר (כל עוד אין טוקבקיסטים בסגנון טמקא)

14:51 הקשר הלא-אמצעי עם הבוחר. קלינגר שואל על בלוגים בשביל פעילות לובי. מיקי איתן מתייחס יותר למחיר הזול, ומדבר על האפשרות לתרום לקמפיין שלו גם בסכומים קטנים (בלי להגיד אובמה). מישהו שואל אותו כמה גויס, הוא עונה בחיוך שההתלהבות שלו ביחס הפוך לתוצאות בינתיים, ומשם מפליג לנאום בחירות קטן. השורה התחתונה – המדיום מאפשר לעבוד בצורה יותר ממוקדת על המסרים בהרבה נושאים, במקום קמפיין אחד מרוכז שצריך לענות על הכל. "לא צריך להיות ליכודניק בשביל לתמוך במיכאל איתן!"

15:00 הטוויטפיד לא חזר, אבל יש תחליף

15:05 איך מרחיבים את המעגל? איך גורמים לאתר פעיל ומוכר להביא טראפיק אליך לבלוג. למשל שיח ציבורי בנושא מקומי יותר מאשר תל אביב למשל. צריך להיות חלק מהקהילה כדי לקבל מ"עבודה שחורה" לינק?

הפאנל

15:13 לרמן על הזנב הארוך של המידע, חשוב שיש אנשים שכותבים דעות ומעלים רעיונות שאחרת לא היו נשמעים. צביקה בשור על הכוח של הרבה כותבים קטנים עושים רעש, על הצורה היפה של גרף הטרנד בגוגל. טוב שהרבה כותבים בבלוגים נפרדים ולא רק אנשים בבלוג אחד מוקדש, כי לא לכולם יש חשק או מוזה לכתוב בקצב קבוע.

15:18 מיקי איתן על כמה השקעה צריך ח"כ באתר שלו (שעה-שעתיים ביום של עוזר פרלמנטרי), וכמה מהאתר האישי שלו הוא כתיבה שלו או טיפול של העוזרים. "לא שווה אם אני לא מנצל את זה ומשתמש במדיום"

15:21 איתן מדבר על המהפכות שהוא עשה בדפוסי העבודה של ועדת החוקה בעזרת פורטל שהוא הקים מחוץ למערכת הכנסת הרגילה, ולטענתו זה קידם וזירז תהליכים וזרימת מידע.

15:30 עלה נושא מחסור הקול הנשי, אנשים עונים שבלוגריות פשוט אינן פוליטיות והביעו חוסר ענין למשל להשתתף בקמפיין חנין.

15:45 השאלות נדחסות מקוצר זמן. משמח לשמוע שהרבה עוזרים פרלמנטריים אכן מעבירים דברים מ"השטח" לח"כים ואנשי עבודה שחורה גם מפרסמים מאמרים מכל צדדי הנושאים המדוברים. ניסיתי לשאול את מיקי איתן מה לדעתו החסם שהיום מפריע למחוקקים להתכתב בצורה פחות אמצעית עם הציבור, לקבל ממנו רעיונות לקידום בצורה שאינה לוביסטית אבל נגמר הפאנל לפני שקיבלתי תשובה.

— כאן נחתך הדיון כשרק התחיל להיות מענין ויצאנו להפסקה… היתה לי שיחה מעניינת על אירופאים ואקדמיה עם יוחאי עילם, הוטרינרית השפויה-לפרקים ועוד מישהו ששכחתי את שמו. כרגיל מינגלינג הוא מרכיב חשוב בכנסים, ולבית ציוני אמריקה יש יופי של שטח מינגלינג במבואה.

16:35 הרצאה על SEO מאת אוליבר עמר, מתחילים בכמה מילים על הצד הטכני הברור מאליו – לעבוד עם תבניות פשוטות שעוזרות לגוגלבוטים למיניהם למצוא את המידע בצורה טובה.

16:48 תוספים לSEO: להקפיד על תגיות, URL. על תוסף All in one SEO: חשוב או לא? לא לגמרי קיבלנו תשובה. גוגל היום נותנים יותר דגש לתוכן מאשר למטה-תגים. (במילים אחרות, אני לא אטרח כרגע להוסיף את זה…)

16:51 לדחוף כל פוסט גם לטוויטר ולפייסבוק ולטכנוראטי וכולי. אני ממש לא מסכים עם זה.

16:55 עברנו להרצאה על בלוגים כאמצעי הכנסה. שיטות הכנסה: פוסטים בתשלום, פרסומות ספיציפיות, פרסומות רנדומליות (גוגל אדס). לטענתו 54% מהבלוגרים ברשת מקבלים הכנסות מהבלוג, כ$5000 בשנה בממוצע. 10% העליונים מכניסים $19K שנתי ממוצע. נראה לי מוזר, צריך לראות מאיפה הסטטיסטיקות, נשמע לי מאוד סלקטיבי… מודה שאין לו דוגמאות מישראל.

17:02 יש הרבה חברות שעוזרות לך לקדם אותן בלי הרבה עבודה, בסגנון אמאזון. צריך רק להכיר.

17:10 יושבים בבלוגיה ורוצים לפרסם? עברו החוצה. יכול להשתלם לכם! (לא מסכים. קוראים עלולים לנטוש אותך כשתעזוב). המצגת ב affilicon.com/wordpress.html.

17:15 טל גלילי מארגן פאנל חירום "הכה את המומחה" לשאלות טכניות עד שהחברה ב"זירה" של ליכטש יסיימו את התבנית הרשמית של הכנס. רוב הדיסקוס מתמקד בAll in one SEO. אני עדיין לא סגור אם יש בכלי הזה משהו או שגוגל מתעלם מרוב מה שהתוסף הזה עושה. אנשים משום מה נתלים בו כאילו שהוא שווה קפיצת מדרגה בפייג'ראנק.

17:35 תומר "קום" ליכטש מציג את התבנית המנצחת. 5.5 שעות, כ20 איש, לפי תכנון של רן ומיה. והתוצאה…? (רגע, מחזיקים אותנו במתח)

17:40 פעם ראשונה שתבנית שיתופית כזו מופקת בזמן הכנס. התבנית היא לבלוג-מגזין, הוגדר גריד, בתוכו אייטמים מפוזרים לרוחב, ומוצפות גם תגובות גולשים לעמוד הראשי ליד אייטמים. מעניין. הפוסטים כוללים "מצב רוח" עם פאלטה של צבעים מקושרת, ומצב הרוח של הפוסט האחרון מכתיב את הפאלטת צבע של העמוד הראשי.

17:43 התבנית כרגע באנגלית כדי לסיים את הקוד במהירות. היא תעוברת בהמשך.

17:45 סיימנו. טל במילות סיום קצרות. תודה למי שנשאר כל כך מאוחר 🙂 (כ25 איש באולם) נועה מוסיפה ששיחות מעניינות שנקטעו ימשיכו בקבוצות הדיון. מספרת שהיא עברה לWP עצמאי בעקבות הכנס הקודם וההרגשה הטובה של קהילה תומכת. טל מבקש שאנשים יזכרו להתנדב לארגם גם בשנה הבאה, או אולי משהו של כל כמה חודשים. בקיצור, להצטרף לקבוצה 🙂 מכאן היה המשך לאיזו מסעדה או פאב אבל אני בעייפותי הקפצתי את מיטל לאוטובוס ונסעתי הביתה.

הציטוט המנצח מהבוקר (לא זוכר מי אמר את זה. פוקס? קלינגר? עידוק?): "הבלוג הבא שלך יהיה הרצאה של חנן כהן"
הרעיון המרענן: כנס למיזנטרופים. רעיון שעלה לי אחרי שיחה עם עידוק. כנס לאנשים שלא מעונינים בהרצאות אבל עוד פחות אוהבים לעשות מינגלינג בחוץ.
בלטו לי בחסרונם: חנית, רם און, הנשיא אובמה.

סיכום: (אני מקווה שזה יוצא בונה, אין בכוונתי לצאת כאן בטון שלילי!)
נעה הרימה הפקה ראויה, והבעיות הקטנות שבדרך נסלחות לחלוטין בהתחשב בעובדה שהיו רק חודשיים, מתנדבים עם אגואים גדולים, ובאופן כללי לארגן בלוגרים וגיקים (וקבוצת החיתוך בינהם) זה כמו לנסות לארגן עדר חתולים. אני רואה רק שלוש נקודות לשיפור ולא כולן בשליטת המארגנים: חיבור הרשת (לפודיום צריך להגיע כבל, אבל זה לדעתי בעיה של הנהלת המקום), שנית, לעורר יותר התנדבות למשימות הקטנות (למשל למלא מים למיחמים או לשמור על הזמנים למרצים) וכאן אני מצביע על הקהילה ולא על המארגנים, אני חושב שאנשים יותר מגדילים ראש באוגוסט פינגווין למשל. שלישית: הייתי נותן יותר זמן לפאנל האקטיביזם, ועושה אותו בבוקר, עם יותר קהל. יש חוק לא כתוב בארגון כנסים: המליאות וההרצאות לקהל הרחב בבוקר, וההרצאות היותר טכניות/אקדמיות/נישה שפונות ל20-40 אנשים אחר הצהרים.

המארגנים

מסקנות: בתור כנס שני בנושא, הוא היה יותר מוצלח מהראשון, ואני לא סופר את זה במספר האנשים, אלא בתכנים ורמת ההרצאות. גם הרעיון של טל להפוך את זה למפגשים תכופים יותר איננו רע. הייתי עושה אולי כנס קטן יותר פעם בשלושה-ארבעה חודשים, פעם יום על אקטיביזם, פעם יום טכני על תבניות וכתיבת תוספים בPHP, ופעם יום "הרצאות למתקינים מתחילים", או בקיצור, לקחת דוגמא ממועדון תלוקס… אני בטוח שעם הזמן והנסיון, והגדלת ראש מצד הקהילה, הכנס הבא יכול להיות מושלם בקלות יחסית, ואני חושב שנעה וטל הם נבחרת מנצחת ואני מקווה שימשיכו בשוונג! מה שבטוח, לא חסרים נושאים למלא את לוחות הזמנים, נשאר כאמור בעיקר לאסוף את עדר החתולים 🙂

מסקנות אישיות: לברר איך נכון לעשות לייב בלוגינג כמו שצריך בWP! מדי פעם כששמרתי גרסא מעודכנת, המערכת טענה שדרכתי על גרסא יותר חדשה (גרסא משמירה אוטומטית?), ואני חושב שאולי באמת נעלמו לי חלק מהעידכונים, אבל אני לא בטוח במאת האחוזים.

21 תגובות בנושא “וורדקאמפ 2008 (נשלם וסוכם)”

  1. קודם כל, היה נחמד לראותך 🙂
    לגבי הקטע עם הרשת, לפי הנוקיה שלי היו 2 רשתות WIFI. קצת מפליא אותי מדוע לא השאירו את הגולשים באולם על רשת אחת ואת הרשת השניה היו מייחדים אך ורק למרצים. אני כמובן לא בא לדרוך על יבלות של אף אחד ובהתחשב בזמן שהרימו את וורד-קאמפ (חודשיים), לדעתי עשו אחלה עבודה. שאפו למארגנים.
    לגבי מה ששרית הרצתה, אני מודה שטכנית הבנתי את הדברים, אם כי לא כל כך הבנתי למה הנחיצות של חלק מהדברים. הקטע של להעתיק קוד ולשים במקום לא כל כך נכון, ובהרבה מאוד מקרים, PHP לא ממש סלחן לשגיאות ובעצמו נותן הודעות שאם אתה לא יודע PHP, אתה עלול לתלוש שערות מהאף.
    בסך הכל, אחלה מפגש.

  2. אהבתי לקרוא.
    אני חושב שכל היום בלבלתי בינך ובין חבר שלא היה נוכח בכלל!
    סלח לי אם היו מבטים משתהים 🙂
    אני חושב שאת הציטוט אפי פוקס ואנוכי רקחנו..

  3. עירא,
    ברשותך .. התייחסות למסקנות שלך (וכרגיל .. אנחנו לא מסכימים) .

    השתתפתי לא פעם בארגון כנסים קהילתיים – הכנס היה מאורגן למופת .
    בעניין של חיבור אינטרנט , אני פשוט הייתי משבית את החיבור לקהל (או לחלקו הגדול) , אני אמנם לא שלפתי את הלפטופ אבל מההסתכלות שלי מהצד , חצי האנשים כל מה שהם עשו זה להתחבר לרשת כאילו היתה אינפוזיה ..
    אני לא רוצה לתאר לעצמי את התחושה של המרצים שכל מה שהם ראו מולם היו לפטופים .
    נכון , ראוי שבכנס כזה יהיו גם מי שיכתבו תוך כדי , אבל אצלנו – כרגיל , כולם נסחפים .
    מה כל כך חשוב לענות למייל של הדודה ממרוקו תוך כדי הכנס – זה לא יכול לחכות כמה שעות ?

    בכנסים אחרים , ככלי הנימוס יוצרים מצב שבו חלק מסויים פותח לפטופים , אבל מי שלא חייב לא פותח , אצלנו הנימוס לא כל כך מחייב , כך שזה היה מצחיק / עצוב לראות את היחס של מרבית הנוכחים בהרצאות למרצים עצמם .
    (מילא אם רק היו גולשים לאתרי סקס .. אבל כל שניה וחצי , הם חייבים להראות את זה לחבר שיושב לידם ולאיש בשורה מאחוריהם .. וכמובן ללחוש כמה מילים .. )

    אם אני הייתי במארגנים – הייתי מוריד את החיבור (מזל שאני לא ).

    לא קל לארגן כנס שכזה , ועל אף הדברים בלתי מתוכננים היה כנס עשיר ומעניין .
    אין מילים לומר על הארגון , מלבד זה שאולי הם צריכים לכתוב את ככל האצבע לארגון כנס בצורה נכונה – על מנת שבפעם הבאה ילמדו מהם .

    וחץ .. אתה שמו… היית שם ולא נפגשנו ???
    🙂

    – דורון

  4. אילן – לא הרגשתי ספציפית, אבל זה היה יום מלא בפגישות ראשונות גם שלי עם אנשים, אז קורה 🙂

    ניב: הרשמה למה? לעדכוני פוסטים אצלי בבלוג? האפשרות בהחלט פתוחה בפידברנר, וגם בעמוד ה"אודות" שלי. בנוסף כשאתה עונה בפוסט, אתה יכול להרשם לקבל את התגובות הבאות לאותו הפוסט בדואר. אחד התוספים הכי חשובים בעיני. אם מי מהשניים עושה לך צרות, ספר לי!

    דורון: אני מתחיל לחשוב אתה פשוט אוהב להתחיל איתי פייטים לפעמים 🙂 אני חושב שאמרתי די ברור שבהתחשב במכשולים הלא קלים, הארגון יצא מעולה! לגבי תוחי הלאפטופים – אני מבטיח לך בהן צדק שבכל היום הזה עניתי רק למייל אחד וסגרתי את הטאב של ג'ימייל. השימוש היחידי שלי בלאפטופ היה לעשות לייב בלוגינג על נושאי ההרצאות עצמם (או יותר נכון לסכם לעצמי נקודות, ואם כבר יש רשת אז לעשות את זה בפומביות). היום הייתי בכנס שבו לא היו שטקרים ולא היתה רשת אלחוטית, ועדיין כתבתי במרץ "סיכומי שיעור" על הדפים שחילקה סלקום בכתב ידי העקום עם פליטות קולומבוס רבות. 18 עמודים מילאתי ועוד היד נקועה (אני לא צוחק, זה כואב!). זה יתבטא בסדרת פוסטים שאסכם ברגוע מהכתב, וכנראה יהפוך לסדרת כתבות לקריקטור בסוף.

    לגבי שאר הלאפטופים שישבו פתוחים בשורה הראשונה בדיוק מול הפודיום – אין לי מושג. אתה יודע כמוני מי היו האנשים, לא הספקתי לפתוח אותם עדיין לבדוק מי עשה לייב-בלוג כמוני ומי התקשקש בבוקפייס…

    פתרונות בונים לעתיד: שימוש בQOS לטובת עמדת המרצה, שימוש בכבל פיזי, הקצאת אקסס פוינט אחד מתוך השלושה למרצים ולסגור אותו עם סיסמא כדי שלא ישבו עליו יותר משני מחשבים במקביל, או קבלת מימון ממפעיל שלולארי שיתן מודם ויום חיבור ללאפטופ. קטן עליהם מאוד.

  5. הציטוט אכן נזרק מהיציע של המופרעים (אילן ואני). ותודה על הסיכומים המפורטים, הצילומים המקצועיים ובאופן כללי על התיעוד המרשים של האירוע המוצלח הזה.

  6. יסלח לי כבודו על העבודה שאני אתייחס רק לחלק קטן מאוד מהפוסט – All In One Seo .

    אם מגדירים נכון את התוסף (ולכן ביקשתי מטל שיתן טיפים על הנושא, אבל הובנתי קצת לא נכון..) כמו שצריך מונעים תוכן כפול והופכים את האתר לידידותי הרבה יותר למנועי החיפוש.

    הקשר של Page Rank לכל הנושא של קידום אתרים הפך שולי וזניח, אנשים משום מה נאחזים בו במקום להתייחס לפרמטרים אחרים – רלוונטים הרבה יותר.

  7. ברוך הבא עידן!

    לא יודע מה הם הפרמטרים שאליהם אתה רומז, אבל כשהייתי קטן פירשו לי שSEO הוא אופטימיזציה (ל)מנועי חיפוש, כלומר מה לשנות באתר והתוכן שלך כדי שימצאו אותך יותר אנשים, ולמרות שעד היום אין לי מושג ירוק מה הוא פייג'ראנק בדיוק ואיפה בודקים אותו, אני יודע שלפחות כשמחפשים היום את השם שלי הבלוג הזה מופיע בראש התוצאות כשרק לפני חודשיים הוא הופיע בעמוד השני (למרות שהוא קיים ופעיל כבר כ-3 שנים), ולעומת זאת הכרטיס שלי בתפוז מופיע מיד אחריו, למרות שהוא סטאטי שנים ארוכות כי אני לא משתמש בו. זה אומר לי שכנראה הפייג'ראנק של תפוז מנופח שלא לצורך (האתר כולו? בוודאי לא הכרטיס שלי) ואילו הבלוג שלי משום מה רק עכשיו נחשב לענייני. מה כאן מרים מאשפתות או זורק לקרקעית עמוד 6 של התוצאות? אין לי שמץ. אני יכול להגיד לך שאני מניח שזה כמות הקוראים שלי בפידברנר או שינוי במנגנון הדירוג של גוגל לזיהוי בלוגים, אבל לבטח זה לא היה בגלל שהתקנתי תוסף או ששיניתי עיצוב, או את המטא-תגים ובטח לא בגלל ששיניתי סגנון כתיבה או נושאים. אני חושד שגוגל פשוט מצליחים למדוד אותנטיות ורלוונטיות בפרמטרים יותר אנושיים, ואין כאן שום טריקים שתוספים יעזרו בהם. התוכן הוא המלך, ברוך הבא לweb 3.0.

  8. ברוך הנמצא 🙂 (הכנס הכיר לי כמה בלוגים ובלוגרים נחמדים, למרות שאיתך לא יצא לי לדבר…)

    בתוסף עצמו יש מספר הגדרות פשוטות שכדאי לשים לב אליהן (אני חושב שהרוב אפילו מגיע כברירת מחדל, אם זה מעניין אותך שלח לי מייל ואני אפרט לך קצת יותר).
    SEO עונה לתיאור שלך, אין לי השגות.

    תפוז נמצאים במקום גבוה מ2 סיבות:

    1) האתר שלהם חזק מאוד, לכן כל מה שנמצא תחת הדומיין שלהם מקבל בד"כ דירוג גבוה.
    2) השם שלך נמצא בטייטל של העמוד בתפוז.

    אתה מוזמן לעשות ניסוי, תכניס את השם שלך לטייטל ותבדוק אם תגיע להיות ראשון תחת השם שלך בגוגל 🙂

    מה שמציק לי זה הערך שמקבל הPage Rank אצל מקדמי אתרים, כח של אתר לא נמדד בPage Rank, לא היום לפחות (דעתי ודעת אוטוריטות בתחום הSEO).

    והתוכן הוא אכן המלך, ניסוי כזה עשיתי בתחרות קידום אתרים SEO4HOSTS, קידמתי אתר כמעט ללא קישורים, התוכן ניצח 🙂

  9. מסקרנות טהורה,
    איך זה שרן המתרגם של הפלפורמה לא מקבל זרקור בכנס כזה?

    סתם מעניין אותי לדעת (מבלי להכיר אותו או מי מהשתתפים כלל).

  10. "אבל אצלנו – כרגיל , כולם נסחפים ."

    Who's "אצלנו"?

    I've been to the first Google Developers Day in Sydney as well as to a couple of linux.con.au's and in all of them I felt an outsider for not having a laptop or some other form of digital screen in front of me – everyone had their laptop open all the time.

    At least on linux.conf.au and as far as I remember also in the Google Developers Day there were "official" chat rooms per lecture and general ones ("official" means mandated and advertised by the organizers to let people chat with each other during the lecture).

    It does feel weird but maybe I'm just old fashioned (I never felt comfortable with live chat or the use of Twitter, for example).

    (I've evolved since and now carry a Nokia E71 with a nice mobile data plan (and WiFi) wherever I go, and if I must then I also have a laptop from work).

  11. אני רציתי לחכות קצת לפני שאקנה סמארטפון (מודה, זה מאוד מפתה, אבל בינתיים אני עדיין עם נוקיה 6230i ישנה ומוצלחת), אבל אני חושב שבימינו מאוד סביר לצפות שיהיה הוטספוט בכנס בכלל וכנס טכני בפרט.

    היום אבא שלי מוריש לי 6280, אז נראה שגם אני אהפוך ליותר מקוון בקרוב. פרינג – הנה אני בא.

  12. דווקא 6280 כמו 6230 הוא מכשיר Series 40, כלומר אני לא יודע אם יש לו תוכנת פרינג' (יש לסידרה 60), ואגב, אני מאוכזב קשות מפרינג' בכל הקשור לאיכות דיבור קולי, הקליטה ממש על הפרצוף וניסיתי גם בחיבור דור 3 (אורנג') וגם ב-WIFI.

  13. א. אני מקבל אחד מתנה אז אני לא בודק בציציותיו 🙂

    ב. לפי ידידתי לישה, שהיא האחראית בפרינג להתאמה למכשירים חדשים (ולמעשה גם המופקדת היחידה כרגע של התאמת פרינג לכל מיני MIDים חדשים ומגניבים שמריצים לינוקס): הגרסאות ממשיכות להשתפר ונעשיות אופטימיזציות גם לענתיקות מקרטעות כמו ה6280.

    גורם האיטיות וההבדל באיכויות שאתה שומע כאן הוא הקודק של GSM (שמיושם בחומרה) לעומת סקייפ שאינו טבעי לסביבה סלולארית ולכן מיושם על המעבד בתוכנה, וברור שעם חומרה איטית ובת שלוש שנים כמו 6280 אנחנו מדברים על מעבד שלא תוכנן ליישומים כבדים שכאלו, ולא משנה מה היא מערכת ההפעלה.

    ג. אוקי, תוספת לאחר שיחה עם לישה: ה6280 הוא אכן s40 ולכן אין לו פרינג מלא, אלא רק גירסת מיני, ללא VOIP. עדיין, אפשר יהיה לגלוש בו, פחות או יותר, ולהיות בקשר טוויטי, וובי ומסנג'רי עם העולם, וזה גם משהו 🙂

  14. אני ניסיתי את פרינג' על E61 שהוא הרבה יותר חזק ועוצמתי מאשר ה-6280 ועדיין ה-VOIP היה באיכות ממש גרועה.

    הקודק אגב הוא לא GSM ב-SKYPE אלא Tru Voice.

  15. הוא אשר אמרתי, הקודק חייב להיות מיושם בתוכנה כי הוא לא GSM.

    פרינג הוא קודם כל תוכנת לקוח להרבה רשתות מסנג'רים. אפשרות השיחות בסקייפ זה שוס, אבל סקייפ תוכנן ויועד להרצה על פלטפורמות יותר חזקות. עדיין פרינג (לא פרינג') עובדים על אופטימיזציה עד כמה שאפשר גם למעבדים חלשים, אבל זה מוגבל על ידי הקודקים שנתמכים בסקייפ (שזה גורם מגביל מסוים, אין מה לעשות…)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *